تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۵۱۱۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۴.۸ درصدی سرمایه گذاری جهانی برای توسعه زیرساخت تا سال ۲۰۲۳

می متالز - پیش بینی می شود که ساخت و توسعه زیرساخت های جهانی به میزان سالانه ۴.۸٪ به طور متوسط در بین سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ رشد کند. بخش مهم این رشد در جنوب و جنوب شرقی آسیا به میزان سالانه ۷ درصد و همچنین شمال شرقی آسیا ۵.۸ درصد عنوان شده است.
رشد ۴.۸ درصدی سرمایه گذاری جهانی برای توسعه زیرساخت تا سال ۲۰۲۳

به گزارش می متالز، موسسه «گلوبال دیتا» در تازه ترین گزارش خود در این ارتباط عنوان کرده است که در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰۰ پروژه زیرساختی در مقیاس بزرگ را در هر دو بخش دولتی و خصوصی دنبال می کند ، که در کل معادل ۱۴.۸ تریلیون دلار آمریکا پروژه زیر ساختی در سراسر جهان را شامل میشود.

در این میان بخش برق با ۵۶۸۱ پروژه بیشترین پروژه ها را در اختیار دارد، پس از آن بخش جاده با ۴۰۰۴ و راه آهن با ۱۹۴۵ پروژه در رده های بعدی هستند. 

این گزارش می افزاید: در مناطق خاورمیانه و آفریقا، جایی که انتظار می رود رشد زیرساخت ها به ترتیب ۷.۳٪ و ۶.۶٪ باشد، پروژه های زیرساختی در جاده ها، راه آهن و تولید برق در حال انجام است.  سرعت رشد در صنعت ساخت و ساز در آمریکای شمالی و اروپا در دوره مورد اشاره بهتر از دوره قبلی (۲۰۱۴ – ۲۰۱۸) عمل خواهد کرد.

برق و زیرساختهای برق یکی از سریعترین بخشها در اروپا خواهند بود، زیرا کشورها در سراسر قاره تأکید می کنند که تعهد خود برای پیشبرد اجرای توافق نامه پاریس و افزایش همکاری های خود در مورد تغییرات آب و هوا و انرژی پاک را با جدیت دنبال خواهند کرد.

بر مبنای گزارش مذکور طی سال های پیش رو اکثر کشورها در مناطق مختلف  سرمایه گذاری خود را در زمینه انرژی های سبز از جمله انرژی خورشیدی، باد یا برق، تقویت خواهند کرد.

عناوین برگزیده