تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۶۴۰
کد خبر: ۵۱۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهای جهانی سنگ آهن همچنان در مدار نزولی

می متالز - جدیدترین گزارش نشریه اس اند پی گلوبال پلتس نشان می دهد بهای هر تن سنگ آهن در بازار وارداتی چین در ادامه روند نزولی خود با ۲۵ سنت کاهش به سطح ۸۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.
بهای جهانی سنگ آهن همچنان در مدار نزولی

به گزارش می متالز، بهای سنگ آهن در چهار معاملات پی در پی صورت گرفته در بازار سنگ آهن دالیان به سبب افت تقاضای این ماده معدنی، با کاهش قیمت روبرو بوده است.  

این در حالیست که بنابر پیش بینی شرکت استخراج معادن بریتانیایی-استرالیایی بی اچ پی، که به‌عنوان بزرگترین شرکت معادن و فلزات جهان شناخته می‌شود، کاهش تقاضا در بازار سنگ آهن، متاثر از افت تقاضا در بازار وارداتی چین و مختل شدن صادرات برزیل و استرالیا در ماه‌های اولیه ۲۰۱۹، ‌ در سه سال آینده نیز ادامه می یابد و این ماده معدنی در مدت زمان مذکور نوسان قیمت را تجریه خواهد کرد.

از سوی دیگر، بنابر پیش‌بینی این شرکت معدنی، بهای سنگ آهن صادراتی بزریل و استرالیا نیز افزایش می یابد.

بی اچ پی همچنین بر این باور است که سیاست‌های وارداتی چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان به شمار می آید، یکی از مهترین دلایل نوسانات قیمت در بازار سنگ آهن به شمار می آید.

 کاهش واردات آهن قراضه در ترکیه

این نشریه همچنین می نویسد میزان واردات آهن قراضه در بازارهای ترکیه نیز دستخوش رکود شده و به رغم مبادلات تجاری اندک در بازارهای این کشور در روز سه شنبه، همچنان با روند کاهشی روبرو شده است.

هر تن قراضه سنگین سی اف آر روز سه شنبه با ۲ درصد کاهش در مقایسه با معاملات صورت گرفته در روز دوشنبه، در بازارهای ترکیه ۲۸۰ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

هفته گذشته نیز بازار قراضه ترکیه به سبب کاهش معاملات به سبب عید قربان با رکود روبرو شده بود.

عناوین برگزیده