تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۵۴۷۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه معدن خراسان جنوبی:

زیرساخت معادن خراسان جنوبی مغفول مانده است

می متالز - باقری با گلایه مندی از اینکه متاسفانه قانون معدن نسبت به سایر قوانین از جمله قانون محیط زیست و منابع طبیعی در سیطره قرار دارد، گفت: زیرساخت معادن بسیار مغفول واقع شده است.
زیرساخت معادن خراسان جنوبی مغفول مانده است

به گزارش می متالز، «علیرضا باقری» شامگاه (9 شهریور) در نشست توسعه و سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: متاسفانه قانون معدن نسبت به سایر قوانین از جمله قانون محیط زیست و منابع طبیعی در سیطره قرار دارد و حتی شاهد صدور بخش نامه هایی از متولیان معدنی هستیم که روز به روز معدن نسبت به سایر عوامل توسعه ای عقب گذاشته تر می شود.

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی گفت: مخالفت جدی محیط زیست و منابع طبیعی را با پل سازی، راه سازی و راه آهن نمی بینیم اما متاسفانه در حوزه معدن شاهد معارضات هستیم.

باقری با تاکید بر اینکه زیرساخت معادن بسیار مغفول واقع شده است، افزود: همچینین به ایجاد صنایع فرآوری در حوزه معدن کم توجهی شده است.

وی بیان داشت: براساس آخرین آمار دو معدن کار منطقه شاهکوه نهبندان را ترک کردند و منطقه ای که 450 نفر پتانسیل اشتغال داشته اکنون حدود 50 نفر مشغول فعالیت هستند.

رئیس خانه معدن خراسان جنوبی با اشاره به عدم اهمیت و توجه به فرسودگی ماشین آلات معدنی، ادامه داد: رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی، در نظر گرفتن معادن در تسهیلات تبصره‌ای، مالیات‌ها و تسهیلات و تسهیل قوانین منابع طبیعی از دیگر درخواست های بخش معادن استان است.

عناوین برگزیده