تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۴۴۳
کد خبر: ۵۴۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دستور رئیس جمهور برای تعیین مدیرعامل هپکو

می متالز - رئیس دفتر رئیس‌جمهور از دستور فوری روحانی برای تعیین مدیرعامل شرکت هپکو خبر داد و اعلام کرد وزیر اقتصاد و یکی دو نفر وزیر دیگر قول دادند این هفته مدیرعامل این کارخانه را معرفی کنند.
دستور رئیس جمهور برای تعیین مدیرعامل هپکو

به گزارش می متالز، درحالی واگذاری 60 درصد سهام هپکو به قرارگاه خاتم و یا بازگشت این شرکت به دولت ، منتفی شده که محمود واعظی درباره برنامه‌های دولت درخصوص اعتراضات کارگران اراکی از جمله هپکو گفت: خواسته کارگران این است که هر چه زودتر مدیرعامل انتخاب شود و رئیس‌جمهور هم دستور داده شد انتخاب مدیرعامل شرکت هپکو هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: در جلسه چهارشنبه گذشته هیات وزیران، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و یکی دو نفر از وزیران ذی‌ربط قول دادند این هفته مدیرعامل این کارخانه را معرفی کنند.

واعظی درباره مطالبات کارگران و عدم پرداخت حقوق و معوقات نیز توضیح داد: تا زمانی که مدیر این شرکت معرفی نشود، امکان پرداخت حقوق و معوقات وجود ندارد. باید مدیر جدید معرفی شود تا منابع مربوطه تخصیص داده شده و معوقات و مطالبات کارگران پرداخت شود.

بعد از عدم فروش بلوک 60.72 درصدی هپکو در 12 دی و 25 بهمن 96، اواخر همان سال مذاکراتی برای واگذاری این بلوک به شرکت هیدرو اطلس انجام و با وجود مخالفت های نمایندگان مجلس و بروز حواشی و کارگری این بلوک به همان هیدرو اطلس واگذار شد ولی در ادامه به دلیل ادامه مشکلات عدیده و عدم پرداخت اقساط ، سازمان خصوصی برنامه فروش بیش از 1.4 میلیارد سهم " تپکو" را در پیش گرفت که تاکنون نا موفق مانده است .

عناوین برگزیده