تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۵۵۱۵۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مهم‌ترین مساله در طرح ملی مسکن، نحوه اجرای طرح است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور قعط مهم‌ترین مساله در طرح ملی مسکن، نحوه اجرای طرح است، در شرایطی که به سر می‌بریم وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که تولید انبوه مسکن را به شیوه مشارکتی عملیاتی کند.
مهم‌ترین مساله در طرح ملی مسکن، نحوه اجرای طرح است

به گزارش می متالز، مجید کیانپور درخصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در کشور اظهار کرد: در وضعیت فعلی دولت و وزارت راه و شهرسازی در پی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید و مناطق بافت فرسوده است که این مساله اگر به درستی اجرا شود می‌تواند بخشی از کمبود‌های بازار مسکن را رفع کند.

وی افزود: به طور قعط مهم‌ترین مساله در طرح ملی مسکن، نحوه اجرای طرح است، در شرایطی که به سر می‌بریم وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که تولید انبوه مسکن را به شیوه مشارکتی عملیاتی کند.

نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: این اقدام به صورتی است که دولت و سازندگان به صورت مشترک سرمایه‌ گذاری کرده، یعنی آنکه دولت زمین را تهیه کرده و سازندگان پروژه را اجرایی می‌کنند و در نهایت هر کدام بر اساس توافق سهمی از واحد‌های تولیدی را بر می‌دارند.

کیانپور گفت: هدف اصلی از اجرای طرح ملی مسکن، تولید ارزان مسکن و ارائه آن به متقاضیان با قیمت قابل قبول و منصفانه بود، حال به نظر می‌رسد که با اجرای شیوه مشارکتی تولید مسکن، این هدف منحرف می‌شود، زیرا سازندگان پس از تکمیل پروژه، واحد‌های خود را بر اساس نرخ بازار به فروش می‌رسانند.

عناوین برگزیده