تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۷۱۷
کد خبر: ۵۵۲۸۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

اراده وزرای اقتصادی برای رفع مشکلات هپکو و آذرآب ضروری است

می متالز - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: با اراده‌ وزرای اقتصادی مشکلات شرکت های هپکو و آذرآب اراک برطرف خواهد شد و تصمیم گیری جدی در این زمینه ضروری است.
اراده وزرای اقتصادی برای رفع مشکلات هپکو و آذرآب ضروری است

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، اظهار داشت: در واحدهای تولیدی هر استانی به واسطه صنعتی بودن یا وجود واحدهای بزرگ، مشکلات و گرفتاری‌هایی بر اثر تحریم‌ها شدت پیدا کرده یا واگذاری‌ها مانند شرکت هپکو مسیر اشتباهی را طی کرده است. در مورد شرکت آذرآب باید گفت به سهامداری که فاقد انگیزه لازم است، واگذار شد.

وی گفت: در مورد شرکت هپکو و آذرآب اقداماتی در طی دو سال اخیر انجام شده که بیشتر جنبه مسکّن داشته است. در طی دیدار و صحبت با رئیس جمهور، معاون اول وی و رئیس مجلس بر لزوم توجه به مشکلات این دو شرکت بار دیگر تاکید شد.

وی افزود: رفع مشکلات شرکت هپکو و آذرآب اگر با اراده وزرای اقتصادی همراه باشد محقق خواهد شد. در این راستا مقرر شد، جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی اعم از وزیر صمت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی و رؤسای سازمان خصوصی سازی، بورس و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معدنی و قرارگاه خاتم الانبیا برگزار و موضوع شرکت هپکو تعیین تکلیف شود و اگر قرارگاه تمایلی به خرید سهام شرکت نشان نداد، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های معدنی تشکیل شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: دولت باید در صورت واگذاری شرکت هپکو به قرارگاه یا کنسرسیوم شرکت‌های معدنی، امتیازات و مشوق‌هایی را برای آنها قائل شود. اگر به دنبال خریدارانی که از اهلیت لازم برخوردار نیستند یا اقدامات آن‌ها اثبات نشده، برویم نوعی از چاله به چاه افتادن است. خریدار جدید سهام ۶۰ درصدی شرکت هپکو باید سهامداری با توان فنی، مدیریتی و مالی بالا باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اظهار کرد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی انتخاب شده است و وی می‌تواند از اختیارات ویژه خود برای حل مشکل شرکت هپکو استفاده کند.

مقدسی بیان کرد: با دعوت از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکلات شرکت هپکو و آذرآب به استان به دنبال انجام کار تکراری نیستیم بلکه پیشنهادات گذشته باید بررسی شود و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم تا مشکل کارگران شرکت هپکو و آذرآب حل شود.

وی گفت: مشکلات شرکت آذرآب از ناحیه سهامداران ایجاد شده است و سهامدار آن به وظایف خود از جمله تزریق منابع مالی و صدور ضمانت نامه‌های بانکی عمل نکرده است در حالی که شرکت آذرآب می‌تواند در شرایط فعلی در زمینه تولید فعالیت کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان اظهار کرد: شرکت آذرآب نباید با توجه به نیروی فنی ماهر، کارآمد و وجود ماشین آلات ارزشمند با این معضلات روبرو باشد. بنابراین سهامداران باید حقوق معوق کارگران را پرداخت کنند که البته بخشی از آن به صورت علی الحساب پرداخت شده و مابقی آن نیز باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: سهام شرکت آذرآب قرار بود به یکی از شرکت‌های معدنی واگذار شود، در این فاصله تا پیدا شدن یک سهامدار توانمند، سهامدار فعلی مکلف است نسبت به انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره با مشورت مسوولین استانی منابعی را تزریق و معوقات کارگران را پرداخت کند و با صدور ضمانت نامه‌ها این شرکت بتواند به رونق سابق خود بازگردد.

عناوین برگزیده