تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۵۵۵۹۷
کاظم زاده مطرح کرد:

عملکرد نامتوازن در توسعه و بهسازی جاده‌ های کشور

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز مناطق و استان های مرزی از فقر زیرساختی و جاده ای رنج می برند، البته در سال های گذشته اقداماتی صورت گرفته، اما به طور حتم پروژه های اجرایی شده به میزان مشکلات و نقایص نیست.
عملکرد نامتوازن در توسعه و بهسازی جاده‌ های کشور

به گزارش می متالز، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به عملکرد سازمان راهداری در حوزه ساماندهی و بهسازی جاده های بین شهری، گفت: با توجه به اینکه در هفته های پایانی فصل تابستان قرار داریم، میزان سفرهای بین شهری افزایش می یابد، حال یکی از عوامل اصلی در این حوزه، آماده سازی و بهسازی جاده ها برای تردد مسافران است.

 

بهسازی زیرساخت ها و عملکرد راهداری؛ عوامل ارتقا وضعیت جاده ها

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا دو موضوع در وضعیت مطلوب جاده ها موثر است که بهسازی زیرساخت ها و عملکرد راهداری جزء این عوامل محسوب می شود، حال عملکرد سازمان راهداری به میزان نیروی انسانی و اعتبارات تخصیصی بستگی دارد.

 

اعتبارات سازمان راهداری به صورت مطلوب محقق نمی‌شود

کاظم زاده با اشاره به بودجه پایین سازمان راهداری در سال های اخیر، گفت: سازمان راهداری برای توسعه زیرساخت ها و نگهداری از جاده ها به بودجه قابل توجهی نیاز دارد که در شرایط کنونی این اعتبارات محقق نمی شود.

 

عملکرد نامتوازن در توسعه و بهسازی جاده ها

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی زیرساخت ها و بهسازی و نگهداری از آن ها در کشور وجود دارد، اما مساله مهم عملکرد نامتوازن آن ها است، یعنی آنکه در برخی از نقاط توسعه جاده ها و نگهداری از آن ها به خوبی صورت گرفته و در برخی از نقاط دیگر این رویکرد به درستی عملیاتی نمی شود.

 

مناطق و استان های مرزی از فقر زیرساختی و جاده ای رنج می برند

وی تصریح کرد: امروز مناطق و استان های مرزی از فقر زیرساختی و جاده ای رنج می برند، البته در سال های گذشته اقداماتی صورت گرفته، اما به طور حتم پروژه های اجرایی شده به میزان مشکلات و نقایص نیست.

 

عملکرد سازمان راهداری بر اساس میزان اعتبارات تخصیص یافته مثبت است

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من در کل عملکرد سازمان راهداری بر اساس میزان اعتبارات تخصیص یافته مثبت است، اما قطعا حوزه راهداری در این شرایط به بودجه های بیشتری نیاز دارد.

عناوین برگزیده