تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۵۵۹۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس فلزات لندن رخ داد؛

ثبت هفته صعودی برای فلز نقره ای

می متالز - قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن دیروز جمعه، نسبت به معاملات روز قبل، ۰.۴ درصد، معادل ۶.۳ دلار بر تن کاهش یافت که البته نسبت به جمعه هفته گذشته، حدود ۶ دلار افزایش قیمت داشته است.
ثبت هفته صعودی برای فلز نقره ای

به گزارش می متالز، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن دیروز جمعه ۲۲ شهریور ماه، نسبت به معاملات روز قبل از آن یعنی پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ماه، ۶.۳ دلار بر تن افت داشت؛ به گونه‌ای که از یک هزار و ۷۷۴ دلار به ازای هر تن، به یک هزار و ۷۶۷ دلار به ازای هر تن رسید.

علی‌رغم افزایش قیمت تمام فلزات در جهان، در حوزه آلومینیوم شاهد کاهش قیمت طی یکی دو روز اخیر بودیم که دلیل اصلی این روند نزولی، افت قیمت انرژی و بخصوص نفت در این روزها بوده، به گونه‌ای که قیمت نفت خام برنت به‌عنوان شاخص جهانی انرژی، از ۶۳ دلار به زیر ۶۰ دلار رسیده است.

البته آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز جمعه ۲۲ شهریور ماه، نسبت به هفته گذشته (جمعه ۱۵ شهریور ماه)، ۶.۲ دلار بر تن رشد قیمت را تجربه کرده است، بدین ترتیب که از یک هزار و ۷۶۱ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر تن به یک هزار و ۷۶۷ دلار به ازای هر تن رسید که رشد ۰.۴ درصدی را طی یک هفته در این حوزه شاهد بودیم.

البته اواخر هفته گذشته، فدرال رزرو تصمیم به کاهش نرخ بانکی گرفت که این تصمیم می‌تواند محرک اساسی برای رشد قیمت فلزات از جمله آلومینیوم باشد.

همچنین این افزایش قیمت می‌تواند از کاهش موجودی انبار نیز ناشی شده باشد، به گونه‌ای که موجودی انبار آلومینیوم از ۹۱۶ هزار تن در هفته گذشته، به ۹۱۰ هزار و ۹۵۰ تن در هفته جاری رسیده است.

عناوین برگزیده