تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۵۶۰۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در چهارمحال و بختیاری انجام می شود

طرح آزادسازی پهنه اکتشافی معادن فلز گرانبها اجرا می‌شود

می متالز - سرپرست معاونت امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) چهارمحال و بختیاری گفت: با ابلاغ وزارتخانه ،طرح آزادسازی پهنه اکتشافی معادن فلزی گرانبهای منطقه مارکده در شمال این استان در دستورکار قرار گرفت.
طرح آزادسازی پهنه اکتشافی معادن فلز گرانبها اجرا می‌شود

به گزارش می متالز، مهرداد قاسمی اظهار داشت: با ابلاغ رسمی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزات صمت و مشارکت سازمان‌های زمین‌شناسی و اکتشافات مواد معدنی و ایمیدرو، مطالعات کارشناسی ۳ پهنه کانساری در شمال استان آزادسازی و آغاز عملیات اجرایی این طرح معدنی در دستورکار قرار گرفت.

به گفته وی، در یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر از محدوده شمال چهارمحال و بختیاری، مطالعات زمین‌شناسی انجام و کانسارهای فلزی از جمله روی، سرب و مس شناسایی و ظرفیت سنجی شده است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اکنون مطالعات اکتشاف مقدماتی ایجاد زیرساخت‌های مناطق معدنی و مطالعات شناسایی مناطق مستعد معدنی در پهنه مارکده با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در این استان پایان رسیده است و کار آزادسازی آن در مهرماه امسال به صورت رسمی انجام می شود.

سرپرست معاونت امور معادن وصنایع معدنی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اتمام مطالعات اکتشاف مقدماتی این پهنه و با توجه به ابلاغ کتبی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزات صمت درخصوص آزادسازی محدوده­ ها و پهنه ­های اکتشافی مندرج در سامانه کاداستر، ثبت محدوده­های معدنی توسط متقاضیان،از ماه نخست نیمه دوم سال جاری امکان‌پذیر است.

قاسمی، پایان عملیات شناسایی و پی‌جویی اکتشاف ۵۰۰ کیلومتر پهنه معادن فلزی گرانبها در شمال این استان در دولت دوازدهم را یادآور شد و گفت: عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی وغیر فلزی این استان در وسعت حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع پایان یافته است.

 سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از مواد در حال استخراج از معادن این استان است.

بیش از ۱۸۸ معدن با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و ۸۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده