تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۷
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۵۶۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

علامت سوال مقابل هدیه‌ های کوچک «خصوصی‌سازی»

می متالز - نگاهی بر لیست واگذاری‌ های سازمان خصوصی‌سازی می‌توان دریافت که سهم‌های پر پتانسیلی در آن نهفته بوده اما چرایی آنکه صرفا بحث شرکت‌های کوچک در حال پیگیری است و واگذاری‌ های بزرگ در دستور کار قرار نمی‌گیرد، اطلاعات دقیقی موجود نیست.
علامت سوال مقابل هدیه‌ های کوچک «خصوصی‌سازی»

به گزارش می متالز، فرزاد نبی زاده مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس گفت: خودرویی‌ها و بانکی‌ها شرایط مثبتی دارند که نشان دهنده رشد بازار است، هر چند که شاخص سقف بالایی پیدا کرده و به اصطلاح سقف تاریخی دارد اما؛ پیش بینی می‌شود با توجه به ورود نقدینگی تا حداقل اواخر پاییز، شرایط مثبت بماند البته نه به صورت صعودی، ولی به صورت متعادل.

 

بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری

وی در ادامه به استقبال از بازار سرمایه در روز‌های اخیر اشاره داشت و افزود: با توجه به رکود و عدم رونق در بازار‌های موازی، بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری است. ورود کد‌های جدید طی چند روز گذشته نشان می‌دهد اقبال مردم رو به بازار سرمایه بوده و به عنوان محلی مطمئن برای سرمایه گذاری شناخته می‌شود. 

 

عرضه های اولیه ابزاری برای فرهنگ سازی

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر عرضه‌های اولیه عنوان کرد: عرضه‌های اولیه بیشتر به عنوان یک ابزار برای فرهنگ سازی بوده و تاثیر بسزایی در بازدهی سرمایه گذاران ندارد. این فرهنگ سازی در جهت شناخت هر چه بیشتر سهامداران از بازار و ایجاد انگیزه است.

 

 تنها شرکت های کوچک پیگیری می شود

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی لیستی دارد از واگذاری‌ها و سهم‌های پر پتانسیل و همچنین شرکت‌های بزرگی که می‌توانند در شرایط حال حاضر رونق، وارد بازار بورس شوند، اما درباره اینکه چرا صرفا بحث شرکت‌های کوچک تنها در حال پیگیری است و چرا این اقدامات مانند گذشته صورت نمی‌گیرد اطلاعات دقیقی موجود نیست.

  

به جای عرضه اولیه سراغ صندوق های سرمایه گذاری بروید

 مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس در خصوص خرید عرضه اولیه برای سهامداران نوپا عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود که به جای عرضه اولیه به سراغ صندوق‌های سرمایه گذاری بروند و اگر سرمایه بیشتری دارنددر سبد‌های تخصصی سرمایه گذاری کنند، به صورت کلی، چون عرضه‌های اولیه از اهمیت ارزشی چندانی برخوردار نیستند بیشتر مناسب پول‌های خردی است که وارد بازار می‌شود.

عناوین برگزیده