تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۵۶۰۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حاجی دلیگانی:

تایید مصوبه حذف سود مرکب از سوی مجمع تشخیص به وصول معوقات بانکی کمک می کند

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید مجمع تشخیص مصلحت حذف سود مرکب از وام‌های معوق بدهکاران بانکی را تصویب کند، چراکه این مصوبه کمک شایانی به وصول معوقات بانکی می‌کند.
تایید مصوبه حذف سود مرکب از سوی مجمع تشخیص به وصول معوقات بانکی کمک می کند

 

به گزارش می متالز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره وضعیت اجرای قانون بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از صد میلیون تومان، گفت: علیرغم تلاش‌های فراوان برای اجرایی شدن این مصوبه، تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است به همین دلیل در نامه‌ای خطاب به دیوان محاسبات خواستار رسیدگی به عملکرد بانک مرکزی و بانک‌های عامل در این زمینه شدم.

 

اجرای قانون بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از صد میلیون تومان در هاله‌ای از ابهام قرار داد

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که اجرای قانون بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از صد میلیون تومان در هاله‌ای از ابهام قرار داد، مردم دچار سردرگمی شدند و بانک‌ها نیز از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل مبهم بودن وضعیت اجرای مصوبه بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کمتر از صد میلیون تومان، بانک ها از مردم جریمه و دیرکرد بابت وام‌های معوق دریافت می‌کنند حال آنکه براساس این مصوبه نباید پولی از مردم در این زمینه دریافت شود.

 

حذف سود مرکب کمک شایانی به وصول معوقات بانکی می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره مصوبه الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان، اضافه کرد: این مصوبه کمک شایانی به وصول معوقات بانکی کرده و انگیزه مردم برای بازپرداخت وام‌های معوق را افزایش می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف سود مرکب از وام‌های بانکی را تصویب کند، ادامه داد: می‌توان با در نظر گرفتن سیاست‌هایی خاص از سوءاستفاده از مصوبه الزام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی به حذف سود و جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر بانک‌ها در سندهای مالی خود بابت سود مرکب و وام های معوق از مردم طلب‌های بسیاری دارند اما وصول این رقم‌ها مشکل است و مردم نیز انگیزه ای برای بازپرداخت وام های خود ندارند.

عناوین برگزیده