تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۵۶۱۲۱
سرویس خبر : انرژی

تزریق بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم

می متالز - مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تزریق یک میلیارد و پنج میلیون مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
تزریق بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تزریق یک میلیارد و پنج میلیون مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

رامین حاتمی افزود: این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون مترمکعب گاز به این مخزن تزریق و ۷۷۳ میلیون مترمکعب بازتولید شد.

وی در مورد میزان نفت و گاز و میعانات تولیدی شرکت نفت مناطق ایران از ابتدای امسال تاکنون گفت: در این مدت مجموع تولید گاز معادل ۲۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب، میعانات گازی ۷ میلیون و ۱۳۷ هزار بشکه و جمع تولید نفت ۱۷ میلیون و ۵۵۰ هزار بشکه بوده است.

حاتمی در مورد جمع‌آوری گازهای همراه گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پیرو ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر جمع‌آوری گازهای مشعل، اقدام به برگزاری مزایده واگذاری گازهای مشعل کرد و نخستین طرح مزایده در میدان نفت شهر و سومار اسفند ماه ۱۳۹۷ واگذار شد.

وی اظهار کرد: با اجرایی شدن قرارداد فروش گاز میدان‌های نفت شهر و سومار روزانه از سوزاندن حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌شود.

به گفته حاتمی، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مزایده فروش گازهای مشعل میدان‌های چشمه‌خوش، آبان، پایدار غرب، سروستان و سعادت‌آباد، دالپری، دهلران و دانان، در سال‌جاری پایان یافته و برای اجرا واگذار می‌شود.

عناوین برگزیده