تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۵۷۵۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان

می متالز - تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان و سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با هدف توسعه فعالیت های دانش بنیان صنعتی و برقراری ارتباط منطقی دانشگاه با بخش کارآفرینی امضاء شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان صبح دوشنبه، هدف از انعقاد تفاهم نامه را توسعه فعالیت های دانش بنیان صنعتی و برقراری ارتباط منطقی دانشگاه با بخش کارآفرینی عنوان کرد و افزود:  گسترش همکاری، استفاده بهینه از ظرفیت ها و توان آموزشی و پژوهشی، افزایش توانمندی های حرفه ای و بستر سازی اشتغال پایدار و ساماندهی دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در بخش صنعت و تعمیق روابط فضای علمی با تجارب عملی، از دیگر رسالت های عملیاتی کردن این تفاهم نامه جهت اجرا خواهد بود.

فرهاد دلق پوش فاصله و انفکاک مراکز دانشگاهی و مراکز صنعتی را برای توسعه اقتصادی خسارت بار دانست و ادامه داد: توانمندی و استعدادهای علمی باید شناسایی و بکارگیری شوند و دانشگاه فنی و حرفه ای محمل مناسبی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص است که به سهولت می تواند نیاز های متناسب با بدنه تولید و صنعتی را برطرف کند و این همان استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و سرمایه های انسانی کشور است.

وی تصریح کرد: بر اساس چارچوب این تفاهم نامه سازمان با تعامل کارخانه های استان بستری مناسب برای ارائه بازآموزی و نوآموزی مستمر فناوری های روز متخصصان و محققان  را فراهم خواهد کرد ؛ ضمن اینکه  با همکاری دانشگاه تربیت دانشجویان رشته های مورد تقاضای بخش صنعت استان به نحوی که  فعالیت خود را به صورت عملیاتی ۷۰ درصد عملی و ۳۰ درصد تئوریکال باشد، برنامه ریزی خواهد شد.

دلق پوش با اشاره  به راه اندازی ۵۰ طرح صنعتی تا پایان سالجاری  پیش بینی کرد که  با افتتاح این طرح های صنعتی در استان با میزان سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال ، زمینه اشتغال  یک هزار و ۹۰۰  نفر  در زمینه صنایع غذایی، سلولزی، شیمیایی و فلزی فراهم شود که دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند از هم اکنون برای تامین نیروی متخصص آنها برنامه ریزی کند.

دانشگاه فنی و حرفه ای  با داشتن هفت مرکز دانشگاهی در زیر مجموعه خود در استان با محوریت تعلیم نیروی ماهر و حرفه ای  در سالجاری یک هزار و ۳۰۰  دانشجو را در نقاط مختلف استان جذب کرده ست.

 دو هزارو ۹۵۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است.

عناوین برگزیده