تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۵۹۳۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
«روی» به پیشتازی خود ادامه داد؛ «نفت» عقب‌نشینی کرد

تغییر هفتگی قیمت کامودیتی‌ها

می متالز - در بورس فلزات لندن، فلزات رنگی هفته درخشانی را پشت سر گذاشتند و قیمت این محصولات به سقف 45 روزه بازگشت. نشانه‌های مثبت و عملی از تمایل آمریکا و چین به کاستن از مناقشات تجاری بیشترین تاثیر را در روند صعودی این دسته از کامودیتی‌ها داشت. با کاهش مقطعی ریسک‌های جهانی، چه از منظر اقتصادی و چه سیاسی، طلا مسیر نزولی را در پیش گرفت و نفت تحت فشار پیش‌بینی‌ها از مازاد عرضه در سال آتی بعد از چندین هفته برآیندی نزولی را تجربه کرد.
تغییر هفتگی قیمت کامودیتی‌ها

به گزارش می متالز، در معاملات امروز بورس تهران، دو نماد «فملی» و «فولاد» به عنوان نمایندگان گروه فلزات اساسی در صدر فهرست نمادهای موثر بر تغییرات شاخص کل قرار دارند.

طی هفته گذشته و در بازارهای جهانی مس صعود ملموس و قابل‌توجهی را تجربه کرد و توانست که از حجم نگرانی‌ها در رابطه دیگر کالاهای پایه مصرفی بکاهد. طی دو هفته اخیر قیمت مس تا کانال 5500 دلاری نزول کرده بود و بر این اساس طی 2 هفته شاهد حدود 300 دلاری در هر تن بوده است. روی نیز از کانال 2100 دلاری بازگشت و در آستانه کانال 2400 دلاری هر تن به کار خود پایان داد. در مقابل نفت به رغم حمایت‌های اوپک نزولی شد و نتوانست مسیر صعودی هفته‌های پیش را ادامه دهد. 

برخی اخبار حاکی از آن است که برخی تاسیسات نفتی «آرامکو»ی عربستان امروز صبح به وسیله پهپادها مورد حمله و آسیب قرار گرفته است. همچنان از میزان صدمات آمار دقیقی در دست نیست؛ ولی این مساله می‌تواند قیمت نفت را در هفته آتی دستخوش نوسان کند. 

در رابطه با تغییرات قیمت نفت بخوانید: فشار مازاد عرضه بر بازار نفت

در رابطه با تغییرات قیمت فلزات پایه بخوانید: پالس مثبت غول‌های اقتصادی به بازار کالاهای پایه

جدول زیر تغییر هفتگی قیمت کامودیتی‌ها را در هفته منتهی به 22 شهریور نشان می‌دهد:

عناوین برگزیده