تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۰۹۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل "شتران" اعلام کرد:

پیش بینی بهبود عملکرد صنعت پتروپالایشی ها در نیمه دوم سال

می متالز - مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به افزایش میزان مصرف سوخت کشور در ۶ ماهه دوم، وضعیت فروش فرآورده های پتروشیمی و پالایشی را در نیمه دوم سال افزایشی ارزیابی کرد.
پیش بینی بهبود عملکرد صنعت پتروپالایشی ها در نیمه دوم سال

به گزارش می متالز، لطف الله هنگی درباره شرایط پیش روی صنایع پتروشیمی و پالایشی در نیمه دوم سال گفت: با وجود این که معمولا در تابستان با مصرف زیاد بنزین مواجه هستیم، اما همواره این مصرف به همراه مصرف نفت خام و سایر سوخت ها در فصل پاییز و زمستان افزایش می یابد. بر این اساس طبق روال هر سال انتظار افزایش تقاضا در فرآورده های پتروپالایشی و افزایش فروش آنها را داریم.

وی تاثیر این فروش را بر تقاضای سهام پتروشیمی و پالایشی بدیهی دانست و با تاکید بر سهم قابل توجه سهام شرکت های مذکور در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سهام این شرکت ها با انتشار گزارش های خوب یا انتظار انتشار این گزارش ها در بازار طرفداران خود را دارد. ضمن این که، حرکت این صنایع همواره بر حرکت شاخص نیز موثر است و همواره با رشد بازار نیز همراه بوده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به صحبت بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت گفت: همان طور که وزیر نفت نیز اعلام کردند قرار است با سرمایه گذاری این دو شرکت پالایشی در بندرسیراف پروژه ساخت پالایشگاه میعانات گازی و پتروپالایشی اجرایی شود که با توجه به سودآوری ۵ تا ۱۰ برابری پتروپالایشی ها نسبت به پالایشی ها، سود خوبی را عاید هر دو شرکت خواهد کرد. بر این اساس برنامه های پیش رو می تواند نوید دهنده رشد سهام این صنعت در بازار سرمایه نیز باشد.

عناوین برگزیده