تاریخ: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۶۲۹۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فولاد سیرجان ایرانیان و زرند ایرانیان سودده‌ترین شرکت‌های میدکو بودند

می متالز - شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و فعالیت اصلی آن در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معادن است.
فولاد سیرجان ایرانیان و زرند ایرانیان سودده‌ترین شرکت‌های میدکو بودند

به گزارش می متالز، این شرکت با سرمایه ثبتی 2900 میلیارد تومان 13 معدن سنگ آهن، مس، زغال سنگ، سیلیس، سنگ دولومیت و آهک را در اختیار دارد. معادن در اختیار میدکو مجموعا 706 میلیون تن مواد معدنی ذخیره کرده اند. میدکو بالغ بر 11 طرح اکتشافی در دست دارد که مجموعا مساحت 7995 کیلومتر مربع را شامل می شود. علاوه بر این کارخانجات در حال بهره برداری میدکو در سال 97 بیش از 10 میلیون تن محصولات تولیدی داشتند. تا پایان آذر 1397 بیش از13500 نفر در شرکت میدکو و شرکت های تابعه آن مشغول به کار بوده اند.

سود خالص تلفیقی شرکت میدکو در سال 1397 نسبت به سال گذشته حدود 62 درصد افزایش داشته و هزینه های مالی تلفیقی شرکت میدکو افزایش شدید 743 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. لازم به ذکر است که شرکت میدکو بصورت تلفیقی از دارایی های خود  3 درصد سود کسب کرده است.

برخی از اقلام صورت سود و زیان تلفیقی شرکت میدکو را بصورت خلاصه در جدول زیر مشاهده می کنید.

در جدول زیر خلاصه ای از اطلاعات شرکت های فرعی میدکو جمع آوری شده است. همانطور که مشاهده میکنید شرکت های فولاد سیرجان ایرانیان و فولاد زرند ایرانیان از سودآورترین شرکت های فرعی میدکو هستند. همچنین کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه در سال 1397 با کسب تنها 47 میلیون تومان در رده آخر از نظر سوددهی قرار دارد. همچنین چهار شرکت فرعی کارآوران صنعت خاورمیانه، توسعه ساخت و نصب صنایع بتنی و فلزی گسترش مانا ساز آبیک، کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه و بازرگانی آفتاب درخشان خاورمیانه دارای زیان انباشته در انتهای سال مالی 1397 می باشند.

عناوین برگزیده