تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۸۶۵
کد خبر: ۶۴۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حساسیت سهام به عملکرد مهرماه/ «لسرما» به صف نشست

می متالز - سهام سرماآفرین از میانه مهر ماه و همزمان با اصلاح عمومی بازار با فشار عرضه‌ها مواجه شد و از سطوح بیشتر از 1000 تومانی هر سهم تا نزدیکی 630 تومان در معاملات روز شنبه عقب نشست.
حساسیت سهام به عملکرد مهرماه/ «لسرما» به صف نشست

 به گزارش می متالز، عملکرد «لسرما» در فصل تابستان نیز چندان نقطه قوتی برای سهم به شمار نیامد و نتوانست در مقابل فشار عرضه‌ها به عنوان عاملی حمایتی عمل کند.

با این وجود انتشار گزارش عملکرد مهر ماه (https://t.me/donyayebourse_com/7745) در ساعت پایانی معاملات شنبه این نماد را از کف روزانه تا محدوده مثبت قیمتی فرا برد. این نماد در معاملات امروز با صف خرید همراه است. پیش از این «لسرما» در 12 جلسه معاملاتی اصلاح 37 درصدی قیمت سهم را تجربه کرده بود.

 آن‌چه بیش از همه در گزارش مهر ماه «لسرما» جلب توجه می‌کند رشد قابل توجه مبلغ فروش است. متوسط مبلغ فروش ماهانه سرماآفرین در نیمه نخست سال کمتر از 6 میلیارد تومان بوده و این عدد در مهر به بیش از 14 میلیارد تومان رسیده است. تولید «لسرما» مطابق با انتظارات فصلی با تغییر نسبی سبد همراه شده و در فروش نیز باید به فروش از موجودی توجه داشت.

 ممکن است صف خرید این سهم نیز چندان پایدار نباشد؛ همچنین تکیه بر روند فعلی لزوما به معنای تاکید بر ارزندگی سهم نیست. آن چه لازم توجه است نحوه واکنش بازار به گزارش‌های ماهانه است. پیش از این «دنیای بورس» نمونه‌هایی از واکنش‌های جدی سهامداران به گزارش‌های ماهانه را مورد بررسی قرار داده بود. در عین حال به نظر می‌رسد عمر اطلاعاتی داده‌ها در بورس تهران نیز رفته‌رفته کوتاه‌تر می‌شود.

 

عناوین برگزیده