تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۶۴۷۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

سازمان های نظارتی بهتر و دقیق تر عمل کنند تا نوردکاران مجبور به تعطیلی نشوند

می متالز - احمد خوروش، مدیرعامل مجتمع فولاد کویر گفت: تامین مواد اولیه در حال حاضر پرچالش‌ترین مسئله برای همه زنجیره تولید فولاد است به‌طوری که تامین سنگ‌آهن به یکی از مشکلات واحدهای بزرگ فولادی مانند ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه تبدیل شده و به تبع آن، نوردکاران نیز دغدغه تامین شمش فولادی را دارند.
سازمان های نظارتی بهتر و دقیق تر عمل کنند تا نوردکاران مجبور به تعطیلی نشوند

به گزارش می متالز، خوروش تصریح کرد: بنابراین لازم است طبق دستورالعمل و مصوبه معاون اول رئیس جمهور، صادرات در صورتی مجاز باشد که ابتدا مصارف داخلی تامین شود. در این خصوص هم در یکی از دستورالعمل‌هایی که ستاد تنظیم بازار صادر کرده، به صراحت عنوان می‌کند: «هر واحد تولیدی که قصد انجام صادرات را دارد، باید ۳۵ تا ۴۰ درصد از تولید خود را به واحدهای داخلی اختصاص دهد و در صورت نداشتن بازار داخلی، می‌تواند محصول خود را به بازارهای صادراتی روانه کند».

وی ادامه داد: بنابراین تامین نیاز صنایع پایین دستی یک تکلیف و الزام است چرا که در در غیر این صورت، زیان‌دهی و احتمالا تعطیلی سرنوشت واحدهای پایین‌دست خواهد بود که تبعاتی چون بیکاری و معضلات اجتماعی خواهد داشت.

خوروش در پایان تأکید کرد: بر این اساس از سازمان های نظارتی انتظار داریم که بهتر و دقیق‌تر عمل کنند تا اگر دستورالعملی برای زنجیره فولاد تدوین و صادر می‌شود، به اجرا در آید و نظارت کافی نیز برای اجرای آن وجود داشته باشد تا نوردکاران هم بتوانند شمش مورد نیاز خود را تامین کنند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده