تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۶۷۴۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت در سیرجان:

ایران به خودکفایی در صنعت فولاد رسیده است

می متالز - رحمانی گفت: سال ۹۲ جزو وارد کنندگان عمده فولاد بودیم اما امروز جزو صادرکنندگان عمده هستیم و معتقدم در زنجیره صنعت فولاد که صنعت بومی ما شده، خودکفا هستیم.
ایران به خودکفایی در صنعت فولاد رسیده است

به گزارش می متالز، رضا رحمانی، امشب (۲۰ آبان) در آیین افتتاح طرح های معدنی و فولادی در پردیس شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: برنامه ای با 7 محور داشتیم که یکی از آن ها صنایع معدنی است که انقلاب معدنی ایجاد شود و این نهضت تمام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران پتانسیل معدنی فراوانی دارد؛ افزود: در استان کرمان 20 هزار کیلومتر ایمیدرو اکتشاف در استان خواهیم داشت که این یعنی انقلاب معدن و سومین مورد احیا و فعال سازی معادن کوچک بود که معادن کوچک در مناطق محروم کشور است و تجهیز و نوسازی معادن و تکمیل زنجیره فلزات اساسی به ویژه فولاد و مس را هم داریم.

وی با بیان اینکه سال 57 زنجیره فولاد 2 میلیون و 300 هزار تن بود که سال 92 به 123 میلیون تن رسید؛ اظهار داشت: اکنون به 212 میلیون تن رسیده که نسبت به اول انقلاب بیش از صد برابر شده است.

رحمانی با افزودن اینکه 80 میلیون تن ظرفیت در حال اجرا داریم که 26 میلیون تن در گندله و 13 میلیون تن آهن اسفنجی و 19 میلیون تن آهن خام بوده است؛ گفت: چشم انداز ما رسیدن به 55 میلیون تن فولاد است.

وی ادامه داد: سال 92 جزو وارد کنندگان عمده فولاد بودیم اما امروز جزو صادرکنندگان عمده هستیم و معتقدم در زنجیره صنعت فولاد که صنعت بومی ما شده است خودکفا هستیم.

وزیر صمت گفت: از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در سیرجان، 8200 میلیارد تومان آن مربوط به گل گهر و 1400 میلیارد تومان مربوط به مس و مابقی فولادی است و در راستای این افتتاح ها حدود 4 میلیون و 300 هزار تن به ظرفیت آهن اسفنجی و یک میلیون و 200 هزار تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه واحدهای نیروگاهی صنعت هم در زیرساخت ها و هم در خدمات اجتماعی سرمایه گذاری می کنند و به جدیت تلاش داریم تا پایان این دولت هر پروژه ای که داریم را به پایان برسانیم؛ افزود: طرح ها بر اساس پیشرفت فیزیکی آنها اولویت بندی می شوند.

عناوین برگزیده