تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۴۰۴
کد خبر: ۶۷۷۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

مالیات بردرآمد بورس

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: اخد مالیات بر درآمد بورس از سوی رییس سازمان بورس کاملا رد شد اما؛ احتمال کاهش و حذف برخی معافیت‌های مالیاتی، تمامی احتمالات را مانند نرخ بنزین زنده نگاه می‌دارد.
مالیات بردرآمد بورس

به گزارش می متالز، بهزاد احمدی نسب کارشناس بازار سرمایه در خصوص حذف برخی معافیت‌های مالیاتی اظهار کرد: دولت در خصوص برخی معافیت‌ها بر تعرفه‌های گمرکی شرکت‌های صادراتی تمرکز کرده و از سوی دیگر در بحث مالیات بر درآمد بورس نیز زمزمه‌هایی مطرح‌شده بود که این مورد از سوی رئیس سازمان رد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه دولت و کاهش میزان فروش نفت و احتمالاً کسری که بر تن بودجه می‌نشیند، دولت نیازمند تأمین درآمد بیشتر برای جایگزینی منابع درآمدی خود بوده که بر همین اساس، به سمت مالیات خود را سوق داده است اما؛ مالیات بر درآمد از بورس، بعید بوده که اجرایی شود، زیرا اثرات منفی بر جای خواهد گذاشت.

مدیرعامل سابق کارگزاری بانک اقتصاد نوین در ادامه درباره رشد مجدد دلار و توجه برخی سرمایه‌گذاران به این سمت بازار، اشاره داشت و گفت: دلار و سرمایه‌گذاری در آن مشکلات خود را از قبیل نگهداری، نقدشوندگی و ... را داشته، اما باید دید که سرمایه با چه عنوانی به سمت دلار جذب می‌شود؛ در مثالی می‌توان گفت که بازار سرمایه سالانه می‌تواند حدود ۳۵ تا ۴۰درصد بازده داشته و باید که دلار چگونه جذابیتی را برای متقاضیان خود ایجاد می‌کند.

احمدی نسب افزود: از سوی دیگر بعید نیست که به خاطر کاهش فروش نفت و احتمالاً افت حجم ارز، این بازار با افزایش تقاضا مواجه شود چراکه این پارامتر به بازار داده‌شده البته صندوق طلا نیز طی این چندروزه تحرکات را به خود دیده است.

وی گفت: اما دلیل اصلی درجا زدن شاخص و اینکه شاخص تکانی نمی‌خورد این مسائل نبوده چراکه جذابیت چندانی در بازار نیست که سپرده‌گذاران بانکی دلیلی برای جابه‌جایی سپرده‌های خود نمی‌بینند و وفاداران بازار ارز نیز کماکان منتظر موج‌های این بازار هستند.

عناوین برگزیده