تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۶۷۷۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
گرمابی:

کاهش تولید خودرو موجب گرانی مجدد چهارچرخ‌ها شد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید کاهش تولید خودرو موجب بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده و افزایش قیمت خودرو را در هفته‌های اخیر رقم زد.
کاهش تولید خودرو موجب گرانی مجدد چهارچرخ‌ها شد

به گزارش می متالز، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره گرانی خودرو در هفته‌های اخیر، گفت: تولید خودرو به دلیل مشکلات موجود کمتر از برنامه‌ریزی‌های خودروسازان بود و این کاهش موجب بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا شده و افزایش قیمت خودرو را در روزهای اخیر رقم زده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل کاهش تولید خودروسازان، توضیح داد: کمبود نقدینگی قطعه سازان و عدم تامین مطالبات آنها و... تولید خودروسازی ها را کاهش و عدم تعادل میان عرضه و تقاضا نابسامانی در بازار را رقم زد.

 

خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه سیاست‌های بسیاری برای مقابله با فعالیت دلالان و فروش خودرو به خریدار واقعی در نظر گرفته شد اما در حال حاضر سوداگران در بازار فعال هستند و خودرو را به عنوان کالای سرمایه ای خرید و فروش می کنند.

 

تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان مشکلات بسیاری دارند و کاهش تولید آنها تعمدی نیست، اضافه کرد: خودروسازان به منظور تامین نقدینگی، فروش نقدی خود را افزایش دادند اما عمل به تعهدات آنها در تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاخیر همراه است.

عناوین برگزیده