تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۶۹۲۸۱
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون امنیت ملی:

اینستکس سرابی بیش نیست

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینستکس سرابی بیش نیست و در این مدت این موضوع روشن شده است که نمی توان امیدی به آن بست.
اینستکس سرابی بیش نیست

به گزارش می متالز، قاسم جاسمی تصریح کرد: اروپایی ها هیچ اراده ای برای عمل به برجام ندارند و بدون آمریکا نمی توانند قدم از قدم بر دارند و این موضوع امروز بعد از گذشت دو سال برای همه مشخص شده است.

وی افزود: هربار برای دمیدن در تنور اینستکس یک کشور اروپایی مامور می شود که در مورد آن حرف بزند و امید دروغین به گشایش و لغو تحریم ها بدهد اما دیگر این سیاست نخ نما شده است.

نماینده کرمانشاه ادامه داد: مگر کشورهایی که در حال حاضر در این پیمان حضور دارند چه عملکردی داشتند و کدام مشکل را مرتفع کردند که از اضافه شدن کشور های دیگر  به آن استقبال کنیم؟ قطعا طرح چنین صحبت هایی برای وقت کشی بیشتر است تا آمریکا به مسیر خود ادامه دهد  و فشار بیشتری به کشورمان وارد آورد.

به گزارش خانه ملت، روز جمعه فنلاند، دانمارک، نروژ، سوئد، هلند و بلژیک با صدور بیانیه‌ای مشترک از پیوستن خود به سازوکار مالی ویژه اروپا با ایران، موسوم به اینستکس خبر دادند و خواستار اجرای کامل توافق هسته‌ای شدند.

عناوین برگزیده