تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۷۰۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیشتازی سمنانی ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید؛

پرداخت ۴۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان سمنان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد: بیش از ۴۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.
پرداخت ۴۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان سمنان

به گزارش می متالز، بهروز اسودی در دویست و دومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این خبر گفت: در سالجاری به ۱۶۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان حدود ۴۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ، ۶۴ واحد به ارزش ۳هزار میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و یکصد واحد به ارزش ۱۶۳۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال می باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کشوری پرداخت تسهیلات تصریح کرد: استان سمنان با پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۶۴ واحد تولیدی از لحاظ تعداد رتبه نخست و از از نظر مقدار رتبه سوم کشوری را دارا می باشد و در بخش بند الف تبصره ۱۸ نیز رتبه دوم در کشور را دارد.

وی ادامه داد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه استان تا این جلسه تعداد ۱۰۱۲ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات کارگروه مطرح و بررسی شده است که در جهت رفع موانع موجود ، ۲۱۴۹ مصوبه به تصویب اعضا رسیده است که ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اقدام است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان کرد: از مجموع مصوبات کارگروه، ۳۹درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات، ۱۶ درصد مربوط به امور زیربنایی ، ۱۵ درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۷درصد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی سایر می باشد.

اسودی اذعان داشت : در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه، واحد صنعتی جهت دریافت تسهیلات از محل منابع رونق تولید ۹۸ به ارزش میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی و همچنین مشکلات بانکی و مالیاتی سه واحد تولیدی لوله سیال سمن، صنایع الکترونیک سازان و گروه صنعتی سازان بررسی و درخصوص اعطای بخشودگی جرائم تامین اجتماعی تعدادی از واحدهای تولیدی بحث و تصمیم گیری شد.

عناوین برگزیده