تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۷۰۴۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

با رویه های قبلی، رونق تولید محقق نمی شود/ نیاز به جذاب سازی سرمایه گذاری در تولید داریم

می متالز - با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیسیون پایش فضای کسب‌ و کار خانه صنعت و معدن ایران تشکیل شد.
با رویه های قبلی، رونق تولید محقق نمی شود/ نیاز به جذاب سازی سرمایه گذاری در تولید داریم

به گزارش  می متالز، در این جلسه سعید زرندی گفت: چند موضوع مهم در بهبود فضای کسب‌ و کار کشور وجود دارد، که شامل تأمین نقدینگی مورد نیاز تولید، مالیات، تأمین اجتماعی و حمل‌ونقل است.

معاون طرح و برنامه گفت: برای هر کدام از این موضوعات، بسته ویژه‌ای را تدوین کردیم تا با متولیان و دستگاه‌های مختلف به بحث و بررسی بگذاریم.

وی از خانه‌های صنعت و معدن و بخش خصوصی خواست تا نقطه‌نظرات خود را در این خصوص ارائه نمایند.

زرندی گفت: خانه‌های صنعت و معدن در صف اول تولید هستند و بهتر از هر کسی مشکلات و مسایل صنعت را می‌شناسند، لذا برای این بسته‌ها نظرات خود را بدهند.

معاون طرح و برنامه گفت: با بانک مرکزی و سازمان مالیات مسایل تولید را به صورت منظم پیگیر هستیم و در خصوص تأمین اجتماعی نیز پس از جمع‌بندی نهایی نظرات بخش تولید، بسته ویژه تامین اجتماعی از منظر تولید را ارائه می کنیم.

زرندی تأکید کرد: در سال رونق تولید باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها پای کار بیایند و حرکت به روال گذشته منجر به رونق تولید نخواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از خانه‌های صنعت و معدن و همه بخش خصوصی می‌خواهیم، اگر بخشنامه‌ای را خلاف روند رونق تولید یا بهبود فضای کسب‌وکار می‌بینند به این وزارتخانه منعکس کنند.

زرندی تصریح کرد: البته باید در موضوعات نگاه بلندمدت داشت، چرا که برخی اوقات حمایت‌های موقت و یا حمایت‌هایی که همه جوانب آن دیده نشده باشد در بلندمدت به ضرر بخش تولید شود.

وی گفت: حتی برخی معافیت‌ها، یارانه‌ها و حمایت‌های مالیاتی که همه جوانب آن مدنظر نبوده و فقط نگاه کوتاه‌مدت به آن بوده در بستر زمان به ضرر بخش صنعت شده است. لذا باید با دقت و هوشمندی به دنبال حمایت‌های اثرگذار و مفید برای تولید باشیم.

زرندی همچنین در این جلسه گفت: صنایع پیشران را تعیین کردیم و هدف ما از تعیین صنایع پیشران آن بود که سرمایه‌گذاری را به سمت نیازهای اصلی کشور هدایت کنیم و منابع را به سوی این صنایع سوق دهیم.

وی گفت: آمادگی داریم نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها را روی صنایع پیشران داشته باشیم.

معاون طرح و برنامه تأکید کرد: جذاب‌سازی تولید یکی از موضوعات است که باید بخش خصوصی در این راه پیشگام باشد، البته برای جذاب‌سازی تولید نیاز به برخی قوانین و مقررات نیز داریم.

در این جلسه اعضای کمیسیون پایش فضای‌ کسب‌وکار خانه صنعت و معدن ایران نظرات و برنامه‌های خود را برای بهبود فضای کسب‌وکار کشور اعلام کردند.

عناوین برگزیده