تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۷۰۸۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یارمحمدی مطرح کرد:

تقویت شهرهای اقماری در رفع کمبود مسکن کلانشهرها موثر است

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن باید تمرکز خود را بر انبوه سازی در شهرهای جدید اطراف کلانشهرها از جمله تهران بگذارند، زیرا شهرهای اقماری می توانند ظرفیت های خوبی برای جذب جمعیت های جدید باشند.
تقویت شهرهای اقماری در رفع کمبود مسکن کلانشهرها موثر است

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای عدم اجرای طرح ملی مسکن در کلانشهرها، گفت: به نظر من در شرایط کنونی کلانشهرها به ویژه شهر تهران ظرفیت تزریق جمعیت جدید را ندارند و امروز پایتخت کاملا از نظر جمعیتی اشباع شده است.

تولید مساکن انبوه در پایتخت به صلاح نیست

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم در وضعیت اشباع جمعیتی پایتخت، تولید مساکن انبوه به صلاح نیست، زیرا این رویکرد موجب افزایش مهاجرت به تهران می شود.

شهرهای اقماری می توانند ظرفیت های خوبی برای جذب جمعیت های جدید باشند

وی گفت: به نظر من دولت و وزارت راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن باید تمرکز خود را بر انبوه سازی در شهرهای جدید اطراف کلانشهرها از جمله تهران بگذارند، زیرا شهرهای اقماری می توانند ظرفیت های خوبی برای جذب جمعیت های جدید باشند.

یارمحمدی ادامه داد: بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، حال دولت به دنبال ساخت 400 هزار واحد در قالب طرح ملی مسکن است که این مساله بخشی از نیاز کشور به مساکن جدید را برطرف خواهد کرد.

روند خرید و فروش و جمعیت پذیری شهرهای جدید در حال افزایش است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی روند خرید و فروش و جمعیت پذیری شهرهای جدید در حال افزایش است و وزارت راه و شهرسازی با توجه به این شرایط، تمرکز خود را برای تولید مسکن در شهرهای جدید قرار داده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از مسائل مهم در بحث توسعه شهرهای جدید، ایجاد زیرساخت های عمرانی در این مناطق و راه های ارتباطی میان شهرهای جدید و کلانشهرها است، بنابر این دولت باید هم راستا با توسعه این مناطق، زیرساخت های لازم را نیز تأمین کند.

عناوین برگزیده