تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۰
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۷۱۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید معاون وزیر صمت از چند طرح صنعتی خراسان جنوبی

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) طی سفر یکروزه به استان از سه طرح صنعتی بازدید کرد.
بازدید معاون وزیر صمت از چند طرح صنعتی خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، محدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امروز به خراسان جنوبی سفر کرد و در سفر یکروزه اش به استان از طرح نساجی شرکت ترنج طبس در شهرک صنعتی بازدید کرد.

جواز تاسیس طرح تولید نخ پلی استر (نساجی) شرکت ترنج طبس در سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر و سرمایه گذاری ثابت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهر طبس صادر شده است.

پیش بینی می شود با فعالیت این طرح و تولید سالانه چهار هزار تن نخ پلی استر در این کارخانه زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۸۰ نفر فراهم شود.

وی همچنین به همراه مسوولان استانی از مجتمع کارخانجات نساجی فردوس نیز بازدید کرد. مجتمع کارخانجات نساجی فردوس از سال ۱۳۸۴ و در زمینه تولید انواع نخ، پارچه و پوشاک در شهرستان فردوس فعالیت می کند.

این مجتمع با سرمایه گذاری ۱۸۹ میلیارد و ۲۷۱ میلیون ریال و تولید سالانه سه هزار تن نخ زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

این مجتمع توانسته زنجیره کاملی از تولید نخ تا تولید پوشاک را در استان ایجاد نماید. مقصد بعدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) بازدید از شرکت صنعت پودر (خاور گستر) تولید کننده پودر میکرونیزه بنتونیت در شهرستان سرایان بود.

عناوین برگزیده