تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۷۱۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش تصدی‌گری دولت اجتناب‌ناپذیر است

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا جایی که ممکن است باید اختیارات دولت به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: اگر در ژاپن به‌جای چند وزارت خانه صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد شاهد یک وزارت خانه هستیم به دلیل آن است که دولت تصدی‌گری ندارد و در حوزه سیاست‌گذاری و نظارت بیشتر فعالیت می‌کند.
کاهش تصدی‌گری دولت اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش می متالز، سعید زرندی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با اعضای خانه صنعت و معدن اصفهان از آغاز فرایند اجرایی تفویض اختیارات به خانه صنعت و معدن از هفته آینده خبر داد و افزود: پیرو فعالیت‌هایی که در سال رونق تولید در وزارت صمت دنبال می‌شد اعتماد بیشتر به بخش خصوصی و تفویض اختیارات به این بخش پیگیری شده است.
وی بیان کرد: ما به دنبال آن هستیم که کارهای جاری و تصدی‌گری دولت کم شود و لذا هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با خانه صنعت و معدن ایران منعقد شد و هفت فعالیت به این خانه تفویض اختیار شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: عمده‌ترین این موارد تفویص اختیار صدور جواز  تاسیس و جذب سرمایه‌گذار است که اقدامی مهم خواهد بود.
وی اظهارداشت: ما به دنبال آن هستیم که از این طریق مشاوره‌های سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم زیرا برخی بدون آگاهی برای سرمایه‌گذاری اقدام می کنند و با مشکلاتی مواجه خواهند شد که از این طریق افراد با بخش های مختلف صنعت و معدن مشاوره و آموزش های لازم را برای سرمایه گذاری در آن بخش خواهند دید.
زرندی ادامه داد: حضور و ساماندهی دبیرخانه ستاد تسهیل برای بررسی واحدهای مشکل‌دار، حضور در شوراهای مختلف به ویژه شورای صنعت و معدن، حضور خانه صنعت و معدن در هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی و برگزاری روز صنعت و معدن توسط خانه صنعت و معدن را از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
وی اضافه کرد: استان اصفهان در این زمینه پیشرو بوده است و طی هفته آینده فرایند اجرایی این تفویض اختیار در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و تبریز به عنوان سه استان که آمادگی لازم را دارند اجرایی خواهد شد.
وی یادآور شد: البته همه استان‌ها می‌توانند این فرایند را آغاز کنند و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استانی که آمادگی لازم را داشته باشد استقلال خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  در جمع اعضای خانه صنعت و معدن اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از این تفویض اختیارات افزایش  کیفیت ارائه خدمات و سلامت فعالیت های اقتصادی است.
زرندی تصریح کرد: به جایگاه آموزش در بحث سرمایه‌گذاری‌های صنعتی باید توجه جدی شود زیرا در جایی که یک شغل کوچک نیاز به آموزش دارد متاسفانه شاهدیم هیچ آموزشی در خصوص سرمایه‌گذاران وجود ندارد و لذا خانه صنعت و معدن در این زمینه باید ورود پیدا کند.
وی گفت: پس از تفویض اختیارات باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود وقتی افرادی به خانه صنعت و معدن مراجعه می‌کنند شرایطی بهتر از شرایط مراجعه به سازمان داشته باشند و رضایت بیشتری داشته باشند. در استان اصفهان افزون 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

عناوین برگزیده