تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۴۴۴
کد خبر: ۷۳۲۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش:

دو شرکت بورسی درحال ساخت ۴ پالایشگاه هستند/ آمار تولید بنزین

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: دو شرکت بورسی پالایشگاه تهران و هلدینگ نفت و گاز پارسیان از طریق منابع مالی بانک های ملت و تجارت، احداث ۴ پالایشگاه را بر عهده گرفته اند.
دو شرکت بورسی درحال ساخت ۴ پالایشگاه هستند/ آمار تولید بنزین

به گزارش می متالز، علیرضا صادق آبادی در واکنش به انتقادات اخیر برخی مدیران سابق زیرمجموعه های وزارت نفت و کارشناسان از عدم توسعه پالایشگاه ها توسط زنگنه گفت: پالایشگاه تهران ساخت دو پالایشگاه از پالایشگاه‌های سیراف را با ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز هر یک را بر عهده گرفته و تامین مالی آن توسط بانک ملت انجام خواهد شد.

وی افزود: گروه نفت و گاز پارسیان (پارسان) نیز با تامین مالی بانک تجارت، احداث دو پالایشگاه دیگر را برعهده گرفته و ۱۲۰ هزار بشکه از میعانات نیز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس افزوده شده و این پالایشگاه با دریافت۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز، حدود ۴۵ میلیون لیتر تولید بنزین با کیفیت تولید کرده است . 

صادق آبادی با اشاره به تولید ۱۷ و ۱۲ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه های شازند و اصفهان، ۳ و ۱۲ میلیون لیتر در پالایشگاه های پالایشگاه تبریز و بندرعباس ادامه داد: یکی دیگر از پالایشگاه‌ها نیز برای ساخت از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرده و سفارش خرید تمام تجهیزات زمان بر گذاشته را و دو تا پالایشگاه دیگر نیز در حال نهایی‌سازی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده