تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۷۴۳
کد خبر: ۷۴۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرمانده قرارگاه خاتم‌ خبر داد:

آخرین وضعیت شرکت معروف بورس و تبعیدی/ رد پیشنهاد خرید هپکو

می متالز - فرمانده قرارگاه خاتم‌الأنبیاء ضمن اشاره به آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت صدرا پس از واگذاری و روند پیشرفت ساخت ۵ سکوی نفتی‌ از رد پیشنهاد خرید سهام شرکت هپکو خبر داد.

به گزارش می متالز، سعید محمد درباره آخرین وضعیت کشتی‌ سازی و سکو سازی صدرا که چند سالی است با واگذاری به قرارگاه خاتم فعال شده گفت: شرکت صدرا قدمت چند‌ ده ساله دارد ‌و در حوزه تأسیسات و سازه‌های دریایی فعالیت می‌کند و نامی معتبر در این عرصه کسب کرده است.

وی افزود: صدرا موقعیتی مناسب‌ در منطقه دارد و می‌تواند به عنوان هاب تأسیسات دریایی و حتی منطقه مطرح باشد. امروز وضعیت این شرکت نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده و با اجرای سکوهای نفتی جهت توسعه پارس‌ جنوبی، قدرت را نشان داده است. آخرین قرارداد صدرا ساخت 5 سکوی نفتی بود که 3 سکو نصب شد و 2 سکو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی روی چاه‌های حفر شده نصب می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد: خودکفا شدن صدرا و انجام کارهای حرفه‌ای نظیر نصب و تعمیر تجهیزات سکوهای نفتی و رکوردشکنی در ساخت آنها قابل توجه است. در حوزه نصب سکوهای نفتی صدرا از مدت زمان 6 ماه به 15 روز رسیده‌ایم.

محمد گفت: شناور آفراماکس تولید شده توسط صدرا امروز در آب‌های بین‌المللی فعال است ضمن آنکه تعهدِ ساخت دو فروند کشتی دیگر نیز برای کشور ونزوئلا داریم که طبق برنامه پیش می‌رود. همچنین ساخت کشتی‌های کوچک صیادی نیز در این شرکت امکان پذیر است. با ایجاد تغییرات در نظام مدیریت صدرا، تراز مالی آن مثبت است و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش سهامداری برای مردم فراهم کرده است.

وی در خصوص امکان ورود قرارگاه خاتم به خرید شرکت هپکو گفت: برنامه‌ای در این حوزه نداریم چون حوزه کاری مشخص است و تمرکز و توجه کمک به دولت‌ها در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی است. عملکرد مناسب این قرارگاه در حوزه‌های  مختلف سبب شده مردم و مسوولان وقتی شرکتی یا جایی به بن‌بست می‌رسد خواستار ورود قرارگاه برای رفع مشکل باشند. پیشنهاد خرید هپکو عنوان شد اما قرارگاه آن را به دلایلی که اعلام شد، نپذیرفت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده