تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۷۵۶۴۰
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی:

شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد

می متالز - مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، گفت: با بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی خانوار شهری و ۹۰ درصدی خانوار روستایی استان از نعمت گاز، شاخص گازرسانی شهری و روستایی خراسان رضوی سبز شد.
شاخص گازرسانی در خراسان رضوی سبز شد

به گزارش می متالز، سید حمید فانی با اعلام اینکه شاخص گازرسانی استان در بخش شهری حدود ۳ درصد و در بخش روستایی حدود ۱۴ درصد بالاتر از ضریب نفوذ گاز در کل کشور است، گفت: مطابق شاخص وزارت نفت در حوزه گازرسانی، خراسان رضوی با ضریب پوشش ۱۰۰ درصدی گاز در بخش شهری و ۹۰ درصدی در بخش روستایی واجد شرایط حائز کسب عنوان «استان سبز» شد.

وی با اشاره به رشد قابل ملاحظه شاخص گازرسانی خراسان رضوی در چند سال گذشته، افزود: از مجموع ۲ هزار و ۶۷۳ روستای دارای شرایط گازرسانی تا ابتدای سال ۹۲، فقط ۹۴۶ روستای استان با ضریب نفوذ ۵۶ درصد گازدار بود که این رقم در ۶ سال گذشته با افزایش چندبرابری ظرفیت کاری به ۲ هزار و ۱۵۷ روستا با ضریب ۹۰ درصد رسید، در این مدت هر دو روز یک روستای استان گازدار شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در بخش شهری نیز ۷۸ شهر استان با یک میلیون و ۴۳۸ هزار خانوار به صورت ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

به گفته فانی، اکنون طرح‌های گازرسانی در ۴۰۲ روستای استان با جمعیت ۴۴ هزار و ۷۴۹ خانوار در حال اجرا است که با اتمام این پروژه‌ها، ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در خراسان رضوی احداث شده و ۲ میلیون و ۳۳۳ هزار مشترک نیز از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند، یادآور شد: خراسان رضوی رتبه اول شبکه‌گذاری گاز در کشور و رتبه دوم تعداد کل مشترکان گاز طبیعی پس از استان تهران را به خود اختصاص داده است.

فانی تعداد مشترکان صنعتی بهره‌مند از گاز طبیعی در استان خراسان رضوی را  ۱۳ هزار و ۶۷۹ مشترک اعلام و تاکید کرد: گاز طبیعی به‌عنوان انرژی گرمایشی پاک، ایمن و ارزان، موتور محرک و پیشران توسعه اقتصادی در کشور است که باید مورد توجه مردم و مسوولان قرار گیرد.

عناوین برگزیده