تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۷۵۶۵۳
سرویس خبر : انرژی
نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی:

وزارت نفت در گازرسانی به سیستان و بلوچستان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است

می متالز - نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس ضمن تشکر از وزارت نفت برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم بقیه شهرها و روستاهای این استان نیز به‌زودی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
وزارت نفت در گازرسانی به سیستان و بلوچستان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است

به گزارش می متالز، محمدباسط درازهی با بیان اینکه گازرسانی به این استان پس از گذشت سال‌ها سبب به‌وجود آمدن امید در دل مردم استان سیستان و بلوچستان شده است، گفت: با وجود تلاش همه دولت‌های پس از انقلاب، عمق محرومیت آن تا پیش از دولت یازدهم کاملا چشمگیر بود و اکنون با تدبیری که طی چند سال گذشته شده، این استان آماده برداشتن گام‌های بلند به سوی توسعه است.

وی افزود: روشن شدن شعله گاز در زاهدان نقطه اوج عملکرد دولت تدبیر و امید در این استان و افتخاری است برای مردم سیستان و بلوچستان و سایر ایرانیان که بالاخره مردم این نقطه از کشور می‌توانند با استفاده از این انرژی پاک و ارزان، گام‌های بلندی در مسیر توسعه بردارند.

نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از تلاش‌های وزارت نفت در ۶ سال گذشته برای گازرسانی به روستاهای استان سیستان و بلوچستان تشکر و قدردانی می‌کنم. برخی نقاط و روستاهای این استان هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند که امیدواریم با همت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، این روستاها نیز هرچه سریع‌تر از این انرژی پاک بهره‌مند شوند.

درازهی برخی دلایل ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت کپسول‌های گاز مایع در این استان را تقاضای مردم برای استفاده از ال‌پی‌جی به جای بنزین در خودروهایشان دانست و گفت: از یک سو بعد مسافت در این استان بسیار بالا و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است، از سوی دیگر تمرکز امکانات در مرکز استان سبب شده مردم به ناچار برای دسترسی به امکانات، فواصل زیادی را طی کنند که باتوجه به سهمیه‌بندی بنزین، ناگزیرند به‌منظور کنترل هزینه سوخت، از سیلندرهای گاز برای خودروهایشان استفاده کنند. در نتیجه این موضوع سبب تشدید تقاضا و طولانی‌تر شدن صفوف سیلندر گاز شده است.

نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه دولت تسهیلات خوبی از جمله وام قرض‌الحسنه برای گازکشی داخلی منازل در اختیار مردم قرار داده است، تصریح کرد: بدون شک گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و روستاهای مختلف این استان که هنوز از این انرژی پاک محروم هستند موجب اشتغال‌زایی، توسعه صنعت، کاهش قاچاق سوخت، تامین امنیت منطقه و... خواهد شد.

عناوین برگزیده