تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۰
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۷۷۱۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران هپکو دو ماه حقوق طلب دارند/ پیگیری رونق تولید در کارخانه

می متالز - معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه با تلاش استانداری، بخشی از حقوق کارگران هپکو وصول شده، گفت: در حال حاضر فقط دو ماه حقوق طلب دارند و به جد پیگیر رونق تولید در این کارخانه هستیم.
کارگران هپکو دو ماه حقوق طلب دارند/ پیگیری رونق تولید در کارخانه

به گزارش می متالز، سعید فرخی در مورد شایعه‌ای مبنی بر تعطیل شدن هپکو،‌ گفت: استانداری مرکزی ظرف دو سه سال گذشته تلاش می‌کند که مشکل کارخانه تولید تجهیزات سنگین هپکو حل شود و رونق تولید به این کارخانه برگردد، بنابراین به هیچ وجه دنبال تعطیلی این کارخانه نیست و شایعات در این زمینه به شدت تکذیب می‌شود. 

معاون استاندار استان مرکزی، گفت: در حال حاضر با وجود تلاش برای پیگیری حقوق کارگران هپکو فقط دو ماه از حقوق کارگران معوق مانده که امروز هم پیگیری کارگران هپکو بودیم و امیدواریم مشکلات آنها حل شود. 

معاون استاندار مرکزی گفت: با هماهنگی که با سازمان خصوصی‌سازی و مدیران این سازمان و بخش حقوقی آن داشته‌ایم، امیدواریم مشکلات کارگری در هپکو اراک حل شود. 

فرخی در پاسخ به این پرسش که آیا رونق تولید به کارخانه هپکو برمی‌گردد یا خیر، گفت: برای ایجاد رونق تولید پیگیر هستیم تا مصوباتی که استانداری مرکزی و مسؤولان مربوطه با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور داشتند، محقق شود. 

وی در مورد واگذاری 60.72 درصد سهام هپکو که دراختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد، گفت: این موضوع کاملاً به سازمان خصوصی‌سازی مرتبط است، اما ما پیگیر هستیم که حقوق معوقه کارگران این شرکت به زودی وصول و پرداخت شود. 

معاون استاندار مرکزی گفت:‌هم سازمان خصوصی‌سازی و هم استانداری مرکزی پیگیر مصوبات ستاد ملی رفع موانع تولید هستند و هم پیگیر مصوبات در حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مورد این کارخانه تولیدی هستیم. 

وی تأکید کرد: امیداریم هر چه زودتر رونق تولید و کسب و کار به کارخانه بزرگ هپکو برگردد.

عناوین برگزیده