تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۴۷۴
کد خبر: ۷۷۵۴۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد

بهره‌برداری از پروژه خنک‌سازی کک متالورژی با روش جدید

می متالز - مراسم بهره‌برداری از پروژه خنک‌سازی کک متالورژی به روش خشک (CDQ) با حضور علی اصغرپورمند، مدیر عامل میدکو و صادق‌زاده، فرماندار شهرستان زرند و هیات همراه آغاز شد.
بهره‌برداری از پروژه خنک‌سازی کک متالورژی با روش جدید

به گزارش می متالز، در این مراسم مدیر عامل میدکو با برقراری تماس تلفنی با مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و رئیس هیات‌مدیره میدکو آغاز بهره‌برداری از این پروژه را اعلام کرد. قاسمی گفت: راه‌اندازی این پروژه نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست دارد. رئیس هیات‌مدیره میدکو تصریح کرد: با راه‌اندازی این پروژه در کنار حفظ محیط‌زیست ۱۴ مگاوات برق هم تولید می‌شود.

علی‌اصغر پورمند، مدیر عامل میدکو نیز در این مراسم گفت: یازده سال است که مدیریت بانک پاسارگاد پا به پای ما برای به‌ثمر رسیدن این پروژه‌ها تلاش کرده است. وی تصریح کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است در سال ۹۸ پروژه‌های میدکو به بهره‌برداری برسد و امروز سومین پروژه هلدینگ که بهره‌برداری از سامانه خنک‌سازی کک در شرکت فولاد زرند ایرانیان است، آغاز می‌شود. پورمند تاکید کرد: سی دی کیو پروژه‌ای صرفا زیست‌محیطی با ظرفیت خنک‌کنندگی ۸۰۰هزارتن کک است که ۱۴ مگا وات برق هم تولید می‌کند. این پروژه که برای اولین بار در ایران اجرا شده، کک متالورژی را با استفاده از گاز خنک می‌کند. در این فناوری سبز با توجه به حذف آب از فرآیند خنک‌سازی کک علاوه بر صرفه‌جویی زیاد در مصرف آب و انتشار آلاینده‌های هوا امکان بازیابی انرژی حرارتی فراهم شده است.

عناوین برگزیده