تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۵۳۰
کد خبر: ۷۸۹۳۷
سرویس خبر : متالورژی و مواد

حادثه در شرکت کُک‌پزی دامغان یک کشته برجا گذاشت

می متالز - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دامغان گفت: حادثه ریزش زغال عصر دوشنبه در شرکت کک‌پزی واقع در منطقه آبرندان کلاته‌رودبار این شهرستان یک کشته در پی داشت.
حادثه در شرکت کُک‌پزی دامغان یک کشته برجا گذاشت

به گزارش می متالز، محمود پور معظمی روز سه‌شنبه افزود: حادثه وقوع پیوسته در منطقه آبرندان کلاته رودبار بود که در پی آن «ابراهیم خیبریان» ۳۶ ساله و از کارگران این شرکت جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: این حادثه بر اثر ریزش زغال در محل ذخیره و جمع آوری زغال سنگ رخ داد و کارگر فوت شده در محل ذخیره شاغل بود. 
پورمعظمی اظهار داشت: هنوز علت دقیقی برای فوت این کارگر گزارش نشده است و علت آن توسط کارشناسان و پزشکی قانونی در دست بررسی است.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دامغان گفت: سه هزار و ۲۰۰ کارگر در واحدهای صنعتی و معدنی فعال این شهرستان اشتغال دارند که از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ کارگر در بخش معدن و یک هزار و ۴۰۰ کارگر در بخش صنعت فعالیت می کنند.
شرکت معدنی کک پزی در ۵۰ کیلومتری شمال دامغان در شهر کلاته رودبار واقع است که در این شرکت خصوصی ۵۰ نفر مشغول به کار هستند. 
شهر کلاته رودبار در ۴۵ کیلومتری شمال شهرستان دامغان ۱۵ معدن دارد. 
در دامغان ۲۴ نوع ماده معدنی وجود دارد و ۳۰ درصد معادن این شهرستان را زغال‌سنگ تشکیل می‌دهد و باریت، اکسید، خاک صنعتی، زغال‌سنگ، روی، سرب، سنگ‌آهن و سنگ گچ، از مهم‌ترین محصولات و تولیدات این شهرستان محسوب می‌شود.
این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

عناوین برگزیده