تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۷۹۷۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان:

معادن کردستان در راستای ایجاد اشتغال حمایت شوند

می متالز - استاندار کردستان گفت: به منظور ایجاد ظرفیت‌های اشتغال پایدار، حوزه معادن استان بایستی مورد حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی متولی قرار بگیرد.
معادن کردستان در راستای ایجاد اشتغال حمایت شوند

به گزارش می متالز، بهمن مرادنیا استاندار کردستان عصر شنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: در چند سال اخیر تلاش فراوانی در جهت تسریع روند توسعه کردستان صورت گرفته که در صورت تحقق این برنامه ها یقینا شاهد رشد و شکوفایی استان در بخش های مختلف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حوزه معدن می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذاری در جهت تولید مواد اولیه و تامین مصالح مورد نیاز استان داشته باشد، افزود: با توجه به لزوم افزایش میزان اشتغال پایدار در استان قطعا بخش معدن زمینه اشتغال تعداد کثیری از افراد جویای کار را فراهم می‌کند.

استاندار کردستان اضافه کرد: درخواست‌ها و پرونده‌های حوزه معدن ارجاع شده به این شورا بایستی به درستی مورد بررسی قرار گیرند و از برخی معادن غیر فعال استان که توانایی فعالیت مجدد دارند نیز حمایت های لازم صورت گیرد.

مرادنیا یادآور شد: حمایت از استخراج معادن و نیز کمک به  راه اندازی صنایع تبدیلی با هدف ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی در استان می‌تواند رونق اقتصادی استان را تسریع بخشد.

تنوع مواد معدنی استان کردستان شامل 18 نوع مواد فلزی، مهم غیرفلزی، مهم مصالح ساختمانی است و از جمله معادنی که دارای پروانه بهره برداری هستند طلا، سنگ آهن، منگنز، سرب و روی، باریت، سیلیس، فلدسپات، سنگ های تزئینی (مرمر، مرمریت، گرانیت و تراورتن)، پوکه، پوزولان، سنگ آهک و سنگ لاشه است.

معدن های طلای ساریگونی و سنگ مرمر استان از موفق ترین معادن به شمار می روند و ظرفیت اشتغال تمام معادن استان 2 هزار نفر است.

عناوین برگزیده