تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۷۹۷۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرایط و زمان خروج دولت از پالایشگاه فرابورسی با عرضه بلوک ۲۰ درصدی

می متالز - سازمان خصوصی سازی شرایط و زمان عرضه بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه شیراز متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش را اعلام کرد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.
شرایط و زمان خروج دولت از پالایشگاه فرابورسی با عرضه بلوک ۲۰ درصدی

به گزارش می متالز، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد بلوک ۲۰ درصدی سهام پالایشگاه شیراز متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را بطور عمده یا شرایطی در بازار دوم فرابورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

بر این اساس، مقرر شده ۲۰۵ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۲۰ سهم در نماد "شراز۴" روز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن عرضه شود.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه ۲۰ درصد به شرط آنکه از ۵۷۶۳۲ ریال کمتر نباشد، قیمت پایه کل معادل حاصلضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱.۱۸ هزار میلیارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد حاصلضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از ۱۱۸.۴ میلیارد تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.

متقاضی باید علاوه بر واریز معادل ۱۰ درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به شرکت سپرده گذاری مرکزی، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری ( ۱۱.۸ میلیارد تومان) را به عنوان سپرده بصورت نقد یا ضمانت بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز و یا به آن تحویل دهد. در صورت انصراف هر یک از متقاضیان تایید صلاحیت شده از حضور در رقابت، سپرده نقدی واریز شده یا ضمانت نامه بانکی ارائه شده به سازمان خصوصی سازی به نفع دولت ضبط خواهد شد.

همچنین کارگزار خریدار ملزم است حداکثر طی ۲۰ روز کاری پس از انجام معامله حصه نقدی معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مذکور را به معاونت بازار شرکت فرابورس تحویل دهد. باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش کل معامله بصورت اقساط دو ساله با فواصل زمانی ۶ ماهه و نرخ سود فروش اقساطی ۱۳ درصد است. تمامی سهام واگذار شده اعم از بخش نقدی و اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل ۵۰ درصد مانده بدهی اسناد تضمینی از خریدار دریافت می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده