تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۸۰۸۱۵
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت:

کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورویی در دو میز تعمیق ساخت داخل صنعت مخابرات

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: تاکنون ۲ میز ساخت داخل در صنعت مخابرات با ارزش بیش از ۱۱۸ میلیون یورو قرارداد و تفاهم‌نامه برگزار شده که بعد از صنعت خودرو با کاهش ارزبری ۲۸۰ میلیون یورویی، صنعت مخابرات دومین حوزه‌ای بوده که در زمینه توسعه و تعمیق ساخت داخل اقدامات خوبی انجام داده است.
کاهش ارزبری ۱۱۸ میلیون یورویی در دو میز تعمیق ساخت داخل صنعت مخابرات

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی سرپرست امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امضا تفاهم‌نامه دوجانبه حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن هوشمند تولید داخل که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد، با اشاره به اجرای برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان مهم‌ترین محورهای ۷ گانه وزارت صمت تاکید کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که طراحی شده است پروژه نهضت ساخت داخل است و عبارت نهضت ساخت داخل، با نیت حمایت و صیانت از صنعت داخلی انتخاب شده است و هر جا که پرچم توسعه و ساخت داخل برافراشته است مفتخریم که خدا قوت به دست اندرکاران بگوییم.

صادقی نیارکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساخت داخل، گفت: تاکنون ۲ میز ساخت داخل در صنعت مخابرات با ارزش بیش از ۱۱۸ میلیون یورو قرارداد و تفاهم‌نامه برگزار شده که بعد از صنعت خودرو با کاهش ارزبری ۲۸۰ میلیون یورویی، صنعت مخابرات دومین حوزه‌ای بوده که در زمینه توسعه و تعمیق ساخت داخل اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای حمایت از تولید گوشی‌های هوشمند ساخت داخل تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با هدف استقلال کشور در زیست بوم محصولات فناورانه حوزه فاوا و توسعه سهم بازار محصولات تولید داخل در این زیست بوم میان دو وزارتخانه منعقد شد.

صادقی نیارکی در ادامه افزود: با امضای این تفاهم‌نامه شاهد افزایش توان رقابتی تولید داخل نسبت به مشابه خارجی باشیم.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با تاکید عزم وزارت صمت برای توسعه ساخت داخل گفت: در صنعت برق و الکترونیک و مخابرات، گروه‌های کالایی برای توسعه ساخت داخل احصا شده است که حدود ۵۰۰ میلیون یورو است که از این مقدار ۱۱۸ میلیون یورو به امضای تفاهم‌نامه و قرارداد منتهی شده است.

صادقی نیارکی در پایان گفت: این کار، کار دائمی است و تا پایان سال ۱۴۰۰ باید اپراتورها، در رسیدن به این هدف کمی یاری‌گر وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند که جزو افتخارات ملی کشور به ثبت برسد.

عناوین برگزیده