تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۸۰۸۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت گل گهر:

فرآوری باطله ها در گل گهر صددرصد بومی سازی شده است/ تحریم ها باعث انرژی و توانمندی مضاعف می شود

می متالز - مدیرعامل شرکت گل گهر گفت: هم‌اکنون فرآوری باطله‌ها و تولید کنسانتره از باطله‌های معدنی گل‌گهر را با دانش، تکنولوژی، مشاوره و طراحی ایرانی و با استفاده از پیمانکاران کشور به صورت صد در صد داخلی تولید می‌کنیم.
فرآوری باطله ها در گل گهر صددرصد بومی سازی شده است/ تحریم ها باعث انرژی و توانمندی مضاعف می شود

به گزارش می متالز، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در پاسخ به اقدامات شرکت گل گهر در زمینه بومی سازی تجهیزات استخراج معادن گفت: شرکت معدنی گل گهر به عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ حوزه زنجیره فولاد کشور در خاورمیانه با داشتن بیش از سی درصد از ذخایر آهن کشور با حمایت چهل درصدی از زنجیره فولاد کشور نقشی اساسی در صنعت فولاد ایران ایفا می‌کند، بنابراین هرگونه توسعه در این شرکت برابر با توسعه مستقیم در کل زنجیره فولاد کشور است.

وی در ادامه افزود: سالیانه چندین هزار میلیارد قطعات یدکی در حوزه فولاد کشور از ابتدا تا انتهای زنجیره در گل گهر تولید می‌شود و شرکت گل‌ گهر یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نقش‌های بی‌بدیل خود را در جهت حمایت از بومی‌سازی و ساخت داخل به کار گرفته است.

ملارحمان گفت: لازم است با افتخار بگویم هم‌اکنون فراوری باطله‌ها و تولید کنسانتره از باطله‌های معدنی گل‌ گهر را با دانش، تکنولوژی، مشاوره و طراحی ایرانی و با استفاده از پیمانکاران کشور به صورت صد در صد داخلی تولید می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در زمینه بومی‌سازی تکنولوژی و استفاده از دانش فنی نیز با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها تعامل گسترده داریم و به تمام سازنده‌های داخلی اعلام کرده‌ایم که شرکت صنعتی و معدنی گل ‌گهر در صدد راه‌اندازی سایت بانک اطلاعات سازندگان داخلی است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تصریح کرد: در همین راستا طی فراخوانی از تولیدکنندگان داخلی درخواست کردیم که قابلیت‌های خود در زمینه زنجیره معدن و صنایع معدنی کشور را در این سامانه عرضه کنند تا بر آن اساس بتوانیم از سازندگان داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم و در این رابطه نیز از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

ملارحمان درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع معدنی و فلزی کشور، گفت: این تحریم‌ها اقدام جدیدی نیستند و سابق بر این نیز آمریکا چنین ظلمی را بر علیه صنایع معدنی کشور انجام داده است. لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۸ علی‌رغم تحریم‌های آمریکا شرکت گل ‌گهر توانسته است در تمام حوزه‌های تولید رکورد بزند.

وی افزود: هم‌اکنون نیز در زمینه تولید کنسانتره بیش از دو درصد افزایش و در زمینه تولید آهن اسفنجی نیز افزایش تولید داشته‌ایم.

ملارحمان در پایان گفت: امسال بیش از نه هزار میلیارد تومان طرح افتتاح کردیم و بالغ‌ بر هشت هزار میلیارد تومان در طرح‌های توسعه‌ای گل‌ گهر سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم لذا این تحریم‌ها باعث می‌شود انرژی و توانمان را به صورت مضاعف به کار بگیریم و از همه ظرفیت‌ها به نحو حداکثر استفاده کنیم.

عناوین برگزیده