تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۸۰۹۰۶

پرواز همدان - کیش لغو شد

می متالز - مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: پروازهای هواپیمای قشم ایر از فرودگاه مهرآباد به مقصد کیش به دلیل بارش برف لغو و به دنبال آن پرواز امروز این هواپیما در مسیر کیش به همدان و همدان به کیش نیز کنسل شد.
پرواز همدان - کیش لغو شد

به گزارش می متالز،  حمیدرضا صائمین افزود: با توجه به شرایط جوی و ریزش سنگین برف و پایین بودن دید افقی در فرودگاه مهرآباد تهران،  پرواز شماره ۱۳۲۰ و ۱۳۲۱ هواپیمایی قشم ایر در مسیر کیش - همدان - کیش  امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه باطل اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: پرواز ۱۳۲۱ قرار بود مسافران را ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه کیش به همدان منتقل کند.

صائمین بیان کرد: ۹۴ بلیت برای این پرواز فروخته شده بود که مسافران آن با اولین پرواز جا به جا می‌شوند.

وی اضافه کرد: پرواز ۱۳۲۰ نیز قرار بود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه همدان به سمت کیش پرواز کند که بلیت‌های فروخته شده آن برای پرواز روز چهارشنبه ۲ بهمن معتبر است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی همدان افزود: پرواز دوسویه همدان-کیش از روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه راه‌اندازی شده و استقبال خوبی از آن شده است.

وی با اشاره به اینکه بلیت یک سویه این هواپیما ۴۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است، عنوان کرد: بر اساس قرارداد با بخش خصوصی، پروازهای همدان - کیش در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: استمرار این پرواز مشارکت مردم را می‌طلبد چراکه در صورت خالی ماندن صندلی‌های هواپیما، شرکت چارتر کننده، متضرر و مجبور به لغو آن می‌شود.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان با بیان اینکه رونق گردشگری این استان در گرو افزایش پروازها و راه اندازی پروازهای داخلی و خارجی است، عنوان کرد: برقراری و افزایش پروازها یکی از مواردی است که می تواند استان را در رسیدن به توسعه اقتصادی و گردشگری یاری کند.

وی گفت: پروازهای این مسیر از کیش حرکت و ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه همدان به زمین می‌نشیند و ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از همدان به سمت کیش پرواز می‌کند.

صائمین با بیان اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل به سرعت اثر خود را در همه بخش های صنعت گردشگری نشان می‌دهد.

وی گفت: در حال حاضر هفته ای ۲ پرواز نیز در روزهای جمعه و سه شنبه به صورت رفت و برگشت از همدان به مشهد و برعکس انجام می شود.

وی افزود: همچنین توافقاتی برای راه اندازی پرواز ایران ایر همدان - تهران و همچنین همدان - شیراز - قشم و همدان - نجف از سوی استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت فرودگاه های کشور انجام شده است.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان با بیان اینکه ماهانه حدود ۲۵۰ پرواز تفریحی، آموزشی و امدادی در فرودگاه همدان انجام می شود، ابراز امیدواری کرد با وجود اینکه فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن پیکر را دارد این پروازها از فرودگاه همدان بیشتر شود.

پرواز دوسویه همدان - مشهد روزهای جمعه و سه شنبه هر هفته توسط هواپیمای ام.دی که دارای ۱۶۰ نفر ظرفیت است، صورت می گیرد.

سال ۱۳۴۵ شمسی طرح ساخت فرودگاه جدید، در کنار فرودگاه قدیم، مورد مطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۵۱ بهره برداری شد. این فرودگاه در فاصله پنج کیلومتری ضلع شمال شرقی شهر همدان و در کنار جاده اصلی تهران در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار واقع شده است و مجهز به سیستم های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده