تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۷۸۰
کد خبر: ۸۰۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سهامداران این چدن‌ساز نکته‌ای را فراموش نکنند؛

سود غیرعملیاتی عامل رشد سود خالص "چدن"

می متالز - سود غیرعملیاتی ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده و این بدین معنی است که بخش مهمی از سود کسب شده شرکت قابلیت تکرار در سنوات آتی را نخواهد داشت.
سود غیرعملیاتی عامل رشد سود خالص "چدن"

به گزارش می متالز، شرکت تولیدی چدن‌سازان در ۹ماهه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده سود خالص یک هزار و ۶۱۹ میلیارد ریالی را محقق کرده است.

این میزان سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه ۲۹۱درصدی را نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره به یک هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب روند دو فصل گذشته در کسب درآمد‌های عملیاتی تکرار شده و به طور متوسط در هر سه فصل گذشته این شرکت درآمدی در حدود ۶۰۰میلیارد ریال را محقق کرده است.

باید اشاره شود که بیش از ۵۵درصد از سود خالص کسب شده شرکت مربوط به درآمد‌های غیرعملیاتی بوده و در این دوره مبلغ ۹۵۶ میلیارد ریال سود غیرعملیاتی بابت سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده و این بدین معنی است که بخش مهمی از سود کسب شده شرکت قابلیت تکرار در سنوات آتی را نخواهد داشت؛ این موضوع می‌بایست مورد نظر سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

مقادیر فروش شرکت در این مدت بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ تن بوده است. انواع غلتک محصولات اصلی این شرکت بوده است. مقادیر فروش در حدود ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده