تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۸۱۰۹۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

درخشش ادامه‌دار «فملی» در زمستان؟

می متالز - نرخ فروش کاتد با بیشترین سهم در ترکیب فروش محصولات ملی‌مس در پاییز حدود 66 میلیون تومان به ازای هر تن است. این در حالی است که با نرخ دلار حدود 11800تومانی نیما و قیمت هر تن کاتد حدود 6300 دلاری، قیمت هر تن کاتد مس به بیش از 74 میلیون تومان خواهد رسید؛ رشد بیش از 12 درصد نرخ نسبت به پاییز.
درخشش ادامه‌دار «فملی» در زمستان؟

به گزارش می متالز، این شرکت همچنان بیش از 75 هزار تن کاتد را در انبارهای خود دارد که پتانسیل خوبی برای درخشش ملی‌مس هم‌زمان با رونق بازار مس است.

«دنیای بورس» در گزارش پیشین خود به انتظار برای ساخت سود حدود 114 تومانی «فملی» در پاییز اشاره کرده بود که در شرایط کنونی 110.6 تومان محقق شده است. با توجه به تغییرات اخیر قیمت مس و نرخ دلار نیمایی ساخت سود حدود 150 تومانی برای سال 98 در دسترس است.

فردا مجمع فوق‌العاده این شرکت به منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه 30 درصدی برگزار می‌شود. اخبار این مجمع به خصوص از طرح‌های در دست تکمیل ملی‌مس می‌تواند مورد توجه فعالان بازار قرار گیرد. در این خصوص جزئیات بهره‌برداری از طرح سولفوریک اسید از گاز سولفور و همچنین اخباری مبنی بر افزایش ظرفیت تولید کاتد به 300 هزار تن در سال آینده جالب توجه به نظر می‌رسد. در شرایط کنونی ملی‌مس توان تولید سالانه حدود 260 هزار تن کاتد را دارد و نکته مهمی که پیشنهاد می‌شود سهام‌داران نیز در مجمع فردا از مدیران «فملی» جویا شوند علاوه بر تعیین تکلیف طرح‌ها، توان تولید کنسانتره و باطله‌برداری از معادن این شرکت است.

در شرایطی که عمده نمادهای بازار از ارزش ذاتی خود عبور کرده‌اند یافتن نشانه‌های ارزندگی در برخی از نمادها مورد توجه است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده