تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۸۱۴۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

عدم توازن در زنجیره تولید، فولاد سازان کشور را دچار مشکل کرده است

می متالز - مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: عدم توازن در زنجیره فولاد، فولاد سازان را دچار مشکل کرده است.
عدم توازن در زنجیره تولید، فولاد سازان کشور را دچار مشکل کرده است

به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت در همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار با حضور شرکت های داخلی که یکم بهمن ماه در تالار بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با بیان این که در توسعه صنعت فولاد کشور زنجیره تولید فولاد به هم خورده است، گفت: ذوب آهن اصفهان تنها مصرف کننده سنگ آهن دانه بندی در کشور است و این شرکت، تنها فولادساز کشور است که از انرژی بدون یارانه استفاده می کند و یارانه هم می پردازد.

مدیرعامل شرکت، حیات و زنده ماندن معادن کشور را در گرو فعالیت های ذوب آهن دانست و افزود: اگر ذوب آهن بخواهد توسعه پیدا کند، زغال سنگی ها باید در کنار ذوب آهن اصفهان باشند.

یزدی زاده با یادآوری این نکته که به دلیل واگذاری های انجام شده، سنگ آهن از ذوب آهن جدا شد، تاکید کرد: ابتدای شکل گیری ذوب آهن، معادن کشور به عنوان زنجیره کامل دیده شد اما پس از واگذاری ها این توازن به هم خورد و این امر باعث مشکلاتی در تولید فولاد کشور شده است.

وی، صادرات بیلت و شمش را نسبت به صادرات سنگ آهن با ده درصد ارزش افزوده بیشتر عنوان کرد و اظهار داشت: معادن را به ذوب آهن نمی دهند چون برای معادن اقتصادی نیست.

مدیر عامل شرکت از سهم ده درصدی ذوب آهن در تولید فولاد خبر داد و خاطر نشان کرد: سود واحدهای معدنی و بازدهی سرمایه این واحدها باید با فولادی ها مقایسه شود.

شایان ذکر است: در نمایشگاه جنبی این همایش مهمترین دستاوردهای ذوب‌آهن اصفهان به نمایش گذاشته شده است.

عناوین برگزیده