تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۸۱۵۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:

با دریافت حقوق دولتی بدون افزایش تولید، در حق معادن ظلم نکنیم

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: دولت اگر می‌خواهد متناسب با افزایش تولید، افزایش بهره مالکانه هم داشته باشد مشکلی نیست اما اگر قرار باشد حقوق دولتی را بدون افزایش تولید یا افزایش قیمت، دریافت کنند، علی‌القاعده ظلمی در حق معادن است.
با دریافت حقوق دولتی بدون افزایش تولید، در حق معادن ظلم نکنیم

به گزارش می متالز، محمود نوریان در رابطه با افزایش بهره مالکانه معادن در لایحه بودجه سال 99، اظهار داشت: شرکت معدنی چادرملو مشمول حقوق دولتی نیست و فقط حق انتفاع یا بهره مالکانه طبق قراردادی که با ایمیدرو است به این سازمان پرداخت می‌کند و قرار نیست که تغییراتی در آن صورت گیرد.

وی افزود: فعالیت ما به نسبت درصد شمش است و درصد آن تغییر نمی‌کند؛ بنابراین افزایش، برای ما تاثیری نخواهد داشت.

نوریان در عین حال تصریح کرد: مسلما زمانی که دولت این بهره را دریافت می‌کند، برای دولت منفعت داشته و برای معادن، ضرر. دولت اگر می‌خواهد متناسب با افزایش تولید، افزایش بهره مالکانه هم داشته باشد مشکلی نیست اما اگر قرار باشد حقوق دولتی را بدون افزایش تولید یا افزایش قیمت، دریافت کنند، علی‌القاعده ظلمی در حق معادن است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این افزایش بهره مالکانه به جهت پیش‌بینی افزایش تولید یا بالا بردن قیمت‌ها صورت گرفته و نه اینکه بخواهند حقوق بیشتری از معادن دریافت کنند.

عناوین برگزیده