تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۸۱۷۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست خبری مدیرعامل فولاد هرمزگان عنوان شد؛

یک افزایش سرمایه بی‌سابقه!

می متالز - شرکت فولاد هرمزگان در این هفته میزبان مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این شرکت در بندرعباس بود و موفق شد تا با جلب نظر سهامداران، افزایش سرمایه‌ای به میزان ۶۶.۸ درصد را تجربه کند.
یک افزایش سرمایه بی‌سابقه!

به گزارش می متالز، این میزان افزایش سرمایه در شرکت فولاد هرمزگان که از بدو تاسیس این شرکت بی‌سابقه بود، مجموع سرمایه آن را از ۱۵هزار میلیارد ریال به بیش از ۲۵هزار میلیارد ریال ارتقا داد. فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه این مجمع، در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت و به پرسش‌های آنان در خصوص اهداف و دستاوردهای مجمع اخیر پاسخ گفت که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

ارزانی در ابتدای نشست خبری با قدردانی از حضور رسانه‌ها در مجمع فوق‌العاده این شرکت، اظهار داشت: افزایش سرمایه‌ای که امروز برای شرکت فولاد هرمزگان به تصویب سهامداران در آمد بیشترین میزان افزایش سرمایه در این شرکت از زمان تاسیس تاکنون بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درباره نحوه تخصیص این میزان سرمایه در پیشبرد اهداف این شرکت تصریح کرد: این افزایش سرمایه با هدف تامین مالی پروژه‌های تعریف شده در سطح شرکت از جمله افزایش تولید از 1.5 میلیون تن کنونی به دو میلیون تن صورت گرفت که قرار است به صورت زیر سقف و در پلنت موجود انجام شود.

وی در این مورد افزود: علاوه بر این، افزایش سرمایه انجام شده، در راستای بهبود عملکرد شرکت و ارتقا کیفیت محصولات تولید شده در شرکت فولاد هرمزگان صرف خواهد شد.

ارزانی ضرورت ارتقا کیفیت را در این شرکت از مهم‌ترین اصول دانست و بیان کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در حال حاضر تحریم‌ها روی آن فشار می‌آورد ولی با این حال ما با توجه به بحث کیفیت، توانسته‌ایم بازارهای خارجی خود را حفظ کنیم و در صادرات در یک سال ۱۹ درصد رشد داشته‌ایم و برای حفظ این بازار باید کیفیت محصولات خود را حفظ کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در این مورد اضافه کرد: امروز حدود ۵۳ درصد از تولیدات ما به بازارهای خارجی ارسال می‌شوند و به همین دلیل حفظ و ارتقاء کیفیت نقش بسیار مهمی در حفظ این بازارها برای ما دارد.

ارزانی در پاسخ به پرسشی در خصوص تخصیص سرمایه برای ورود این شرکت به صنایع بالادست فولاد برای تامین مواد اولیه، گفت: هر یک از اجزای صنعت فولاد کشور در مسیر توسعه و پیشرفت این صنعت رسالت خاصی را بر عهده دارند که با در نظر گرفتن ایجاد توازن در زنجیره تولید تعریف شده است. با توجه به افزایش پهنه‌های اکتشافی معادن سنگ‌آهن، امیدواریم در آینده مشکلی از جهت تامین مواد اولیه نداشته باشیم که البته تلاش‌های ایمیدرو برای رفع مشکل مواد اولیه قابل تقدیر بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تامین مواد اولیه ما وابسته به تهیه گندله است که در مورد آن سهمیه‌بندی انجام شده، در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستیم. در هر حال باید توازن میزان تولید مواد اولیه و فولاد در کشور حفظ شود و بر هم خوردن این تعادل و توازن باعث آسیب دیدن صنعت فولاد خواهد شد.

عناوین برگزیده