تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۸۱۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رییس سازمان صنعت همدان: نباید برخورد با تولیدکنندگان مجرمانه باشد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: بسیاری از نواقص و تخلف‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان با تذکرهای شفاهی و چاشنی محبت برطرف می شود و نباید برخوردها مجرمانه باشد.
رییس سازمان صنعت همدان: نباید برخورد با تولیدکنندگان مجرمانه باشد

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین روز چهارشنبه در جلسه اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: برخی تخلف ها و نواقص در واحدهای صنعتی و تولیدی رخ می دهد که شایسته تشکیل پرونده و دستگیری فعالان اقتصادی به مراجع قضایی نیست. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: اما برخوردهای صورت گرفته با صاحبان صنایع استان مجرمانه است.

وی گفت: حمایت و تشویق تولیدکنندگان از سیاست های دولت و رویکرد مهم کشور محسوب می شود و دستگاه های نظارتی استان نیز باید با لطافت و تعامل بیشتری با این قشر رفتار کنند. 

متین با اشاره به گلایه و نارضایتی های فعالان اقتصادی از شیوه برخورد برخی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان اظهار داشت: برخورد مجرمانه با صاحبان صنایع که منشا تولید و اشتغال هستند زیبنده نیست. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: بسیاری از مشکلات با تذکرهای شفاهی با چاشنی محبت و دلسوزی برطرف می شود و نیازی به تشکیل پرونده های قضایی ندارد. 

وی با اشاره به تشکیل پنجاه و هفتمین جلسه اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همدان یادآوری کرد: این کارگروه تخصصی به ریاست استاندار برای رفع و رجوع مشکلات و گرفتاری های تولیدکنندگان به صورت مستمر و منظم برگزار می شود. 

متین از دستگاه های نظارتی خواست پیش از تشکیل پرونده قضایی موارد و مشکلات صنایع را به این کارگروه ارجاع دهند و با همکاری و تعامل بیشتری در این حوزه اقدام کنند.

اوایل خرداد امسال نیز استاندار همدان خواستار بازگشت تمامی پرونده های معدنکاران استان از محاکم قضایی شد و گفت: این پرونده ها باید در «کارگروه تعامل» بررسی و تعیین تکلیف شوند. 

سید سعید شاهرخی با تاکید بر اینکه معادن از کارآفرینان مؤثر در رونق تولید و اشتغال استان محسوب می‌شوند افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی تعامل لازم را برای حل و فصل مشکلات بخش معدن داشته باشند، هیچ پرونده قضائی تشکیل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از معضلات و مشکلات با همکاری و تعامل قابل رفع شدن است، افزود: این کار پرونده‌های قضائی و مراجعه به مراجع قضائی را کاهش می‌دهد.

عناوین برگزیده