تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۸۱۸۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به قطعه‌سازان که متاع خویش را گران می‌فروشند و آمارهای پنهان دولتی که باعث شده کارشناسان با "غمض عین" جلوی مردم یاوه‌گویی را پیش می‌گیرند.
التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، احتمالا تمشک طلایی بامزه‌ترین گزارش هفته تعلق می‌گیرد به دبیر انجمن قطعه سازان! ایشان معتقدند مردم باید بابت ارزان بودن خودرو، تشکر کنند! اهالی جاده مخصوص، متشکریم! البته باید عرض شود که اخیرا یکی از جوانان حال‌بگیر از جاده‌مخصوص و اتفاقا از این قطعه‌ساز اقدامی انجام داده کارستان! یک سند پراید سوخته را خریده و سپس لوازم یدکی آن را تهیه کرده و با اجرت کار کلا ۳۳ میلیون تومان برای این فرد بیشتر آب نخورده حال این قطعه‌سازان چگونه ۶۰ میلیون این ماشین‌ها را حساب می‌کنند و خطای حساب‌وکتاب آن باید از جیب مردم برود، خدا داند.

سایه اقتصادخوان مستدام!

سخنگوی راه‌پله خبر آورده که یکی از اقتصاددانان بنام که از کوچه‌ای بُن‌بست گذر می‌کردُ به‌صورت مداوم کلاه‌خود را به معنای رضایت از شرایط اقتصادی از سر برمی‌داشت و میزد زیر خنده که چقدر خوبین شما؛ از همین دور به ایشان می‌گوییم اقتصادِتان مستدام! بماند که نامبرده با آن همه کَبکَبه و دَبدَبه اقتصادخوانی، هنوز بازارسرمایه را در تحلیل هایشان "غمض عین" می‌کند و تا همین دو سال پیش، با سینه ستبر نطق می‌کرد که بازار ارز و مسکن جای رشد ندارد و همواره هم طوری ندای آسمانی می‌دهد که گویا در کره دیگری زندگی می‌کند.

حفاظت از آمارهای نامرئی

از آن جهت که اقتصاد نامرئی ایران هر روز نهان و نهفته‌های فراوانی را از حیث آمار افشا می‌کند، این افشاهای جذام‌‌وار حتی ولتاژ برق را پنهان کرده که مبادا آمارهای کشور دوست برای دشمن آشکار شود.
مسئولان محترم، اطلاعات صادرات ما از ابتدا در کشوی میز تحریم‌ها بیرون می‌آید و بعدا به دست شما می‌رسد چراکه آمارهای آنان قوی‌تر از شما هست.

التصاق مدیر جوان به صندلی بانک قرمزپوش!

هیات مدیره بانک مربوط به شهرداری، چندی قبل پذیرای عضو جوانی شد که علاقه زیادی به حضور در جلسات بانک و مصاحبه با عنوان عضو هیات مدیره را داشت. اما صلاحیت ایشان از طرف بانک مرکزی، رد شد! جالب اینجا است که به رغم رد صلاحیت، ایشان کماکان در جلسات بانک حضور دارند.

مخابرات و شفاف‌سازی بدون سند

لابلای شفاف‌سازی‌های شرکت مخابرات، نکته عجیبی وجود دارد؛ ۱۲۶۵۶ ملک این شرکت، فاقد سند مالکیت است؛ حالا چطور تصرف شده و چرا سند ندارد، الله اعلم.

فرقی مابین زوزه یا شیهه مدیر ارزباز

مدیرعامل شرکت پرسال (هلدینگ فعال در حوزه صادرات و واردات)، جزو مدیران همواره معترض است که به سبب همین اعتراض ها و انتقادها در فضای مجازی هم صاحب اسم و رسم است. اما جالب اینجا است که رغم انتقادات فراوان مدیر محترم به تخصیص ارز دولتی و دلار ۴۲۰۰ تومانی، این شرکت در سال ۹۷ بیش از یک میلیون دلار ارز دولتی دریافت کرده! تحریم ها و فشارهای اقتصادی هم برای این بزرگوار بد نبوده و درآمد این شرکت فقط در سال ۹۷، رشد بیش از ۹۰ درصدی داشته و به ۱۷۸ میلیارد تومان رسیده! حالا این همه انتقاد و اعتراض برای چیست، ما نفهمیدیم.

عناوین برگزیده