تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۸۱۸۷۳
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در جشنواره اینوماین 2:

بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است

می متالز - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است.
بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است

به گزارش می متالز، برات قبادیان در دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین ۲) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۴ پروژه را در ۷ محور تعریف کرده که ۲ پروژه در حوزه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری است.
وی ادامه داد: محور ۴ نیز به توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری اشاره دارد.

 

دلایل نیاز ارتباط صنعت و‌ دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دلایل نیاز ارتباط صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: از جمله این دلایل، تحریم بودن صنعت است و اگر هم صنعت تحریم نبود، با توجه به فاصله ارزش دلار با ریال، برای صنعتگر صرفه اقتصادی ندارد تا تکنولوژی را از خارج وارد کند. و درنتیجه نگاه به درون است.
وی ادامه داد: دانشگاه به صنعت نیاز دارد چرا که دولت نمی تواند هزینه های دانشگاه و استاد را تأمین کند و درنتیجه دانشگاه باید خود به فکر درآمدزایی باشد.
قبادیان با اشاره به سامانه تاپ، گفت: از ۷۷ هزار واحد صنعتی، معدنی و تجاری، قرار بود امسال ۴ هزار واحد در این سامانه ثبت نام و نیازهای خود را در پایان نامه های دانشجویی تعریف کنند اما تا امروز این عدد به ۸ هزار واحد رسیده است.

 

4 هزار پروژه در سامانه تاپ

وی افزود: محاسبه کردیم ۳ هزار پروژه در این سامانه داشته باشیم اما اکنون به ۴ هزار پروژه رسیده است.

 

دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای ۱۰ میلیارد نیاز ایده دهند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون بهترین شرایط برای مشارکت صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد سال ۹۷, حدود ۴۳ میلیارد دلار کالا و فناوری وارد شد.
وی ادامه داد: از این میزان، ۱۰ میلیارد دلار مربوط به صنعت، معدن و تجارت و یک مورد در حوزه معدن و صنایع معدنی (الکترود گرافیتی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار) بوده است.
قبادیان گفت: دانشگاه ها و پژوهشگاه ها وارد عرصه شده و برای این ۱۰ میلیارد دلار، ایده دهند.
وی افزود: شرکت های بزرگ و ایمیدرو نیز بودجه آن را تأمین می کنند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: فردوسی، شاعر فارسی حدود قرن ها پیش درباره پژوهش سخن گفته است. این در حالی است که کشورهای دیگر با عمر کمتر در این زمینه پیش رفته اند.
وی ادامه داد: ما باید به این فرهنگ برگردیم و دنباله روی دیگران نباشیم.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده