تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۸۲۱۲۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

آنالیز اولین اوراق خرید مسکن امسال / «تسه» در دی ماه بیشترین بازدهی را داشت

می متالز - اولین اوراق تسهیلات مسکن ارائه شده در سال جاری (تسه۹۸۰۱) طی ۱۰ماهه نخست سال با حدود چهار درصد افت قیمت مواجه بوده است. اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) در دی ماه امسال بالاترین بازدهی ماهانه خود را به ثبت رساند و با رشد ۱۱٫۵ درصدی قیمت همراه شد.
آنالیز اولین اوراق خرید مسکن امسال / «تسه» در دی ماه بیشترین بازدهی را داشت

به گزارش می متالز، اولین اوراق تسهیلات مسکن ارائه شده در سال جاری (تسه۹۸۰۱) طی ۱۰ماهه نخست سال با حدود چهار درصد افت قیمت مواجه بوده است.

اوراق تسهیلات مسکن فروردین ماه سال ۱۳۹۸(تسه۹۸۰۱) که در فروردین ماه امسال با قیمت اولیه ۴۸ هزار و ۵۷۷ تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته، در اردیبهشت ماه با افزایش تقاضا از سوی فعالان این حوزه توانست قیمت خود را با ۷٫۲ درصد افزایش به سطح ۵۲ هزار تومان برساند.

اما پس از اردیبهشت ماه پربازده، اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) با افت قیمت مواجه شدند، به طوری که طی خرداد ماه و تیر ماه امسال قیمت این اوراق در مجموع با ریزش بیش از ۱۷ درصد مواجه شد و قیمت آن در پایان تیر ماه به ۴۳ هزار تومان رسیده بود.

اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) در خرداد ماه و تیر ماه امسال به ترتیب با ۱۰٫۴ درصد و ۶٫۸ درصد کاهش قیمت همراه بود.

پس از این افت قیمت‌ها، بازار در مرداد ماه امسال شاهد افزایش قیمت اندک ۱٫۴ درصدی تسه۹۸۰۱ بود اما این روند ادامه‌دار نبود و اوراق تسهیلات مسکن فرودین ماه سال۹۸ در شهریور و مهر ماه نیز به ترتیب با افت قیمت ۳٫۹ و ۶٫۵ درصدی مواجه شد.

به عقیده کاشناسان رکود بازار تسه‌ها ناشی از افزایش قیمت‌های پی‌در‌پی خانه و محدود شدن سهم واحدهای نوساز دارای وام از بازار مسکن است.

در آبان ماه اوراق تسهیلات مسکنبا تغییر روند در کانال افزایش قیمت قرار گرفت و توانست افت قیمت دو ماه قبل خود را جبران کند. اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) در آبان ماه امسال با ۹٫۷ درصد رشد قیمت در سطح ۴۳ هزار و ۴۳۰ تومان قرار گرفت.

در آذر ماه امسال نیز بازار شاهد افت ۳٫۷ درصدی تسه۹۸۰۱ بود.

اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) در دی ماه امسال بالاترین بازدهی ماهانه خود را به ثبت رساند و با رشد ۱۱٫۵ درصدی قیمت همراه شد.

در دی ماه قیمت اوراق تسهیلات مسکن ۱۱٫۵ درصد رشد کرد، به طوری که قیمت هر برگ تسه۹۸۰۱ از ۴۱ هزار تومان در ابتدای دی ماه به بیش از ۴۶ هزار تومان در پایان دی ماه رسید و مورد داد و ستد قرار گرفت.

عناوین برگزیده