تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۸۲۲۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
انصاری:

وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن به تکمیل زنجیره تولید فولاد کمک می کند

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن اقدامی مناسب در جهت تکمیل زنجیره تولید آهن و فولاد است.
وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن به تکمیل زنجیره تولید فولاد کمک می کند

به گزارش می متالز، رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن را اقدامی مناسب در جهت تکمیل زنجیره تولید آهن و فولاد در داخل ارزیابی کرد و گفت: اگرچه ممکن است این سیاست در کوتاه مدت عوارضی به دنبال داشته باشد اما در بلند مدت به نفع کشور است زیرا از یک سو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده و از سوی دیگر رونق تولید محقق می‌شود.

تکمیل زنجیره تولید فولاد در داخل کشور موجب اشتغالزایی می‌شود

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکمیل زنجیره تولید فولاد در داخل کشور موجب اشتغالزایی می‌شود، افزود: سیاستگذاران باید در اخذ هر تصمیمی به دنبال کاهش عوارض آن باشند که برای تحقق این مهم باید فرآیند سیاست‌گذاری در حوزه صنایع معدنی با مشارکت ذی‌نفعان آن از جمله انجمن‌های تولیدکننده سنگ معدن، آهن، فولاد، کارشناسان دولت و... باشد.

وی با بیان اینکه فرآیندهای سیاست‌گذاری در داخل کشور مشکل دارد، اظهار کرد: وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن موجب زیان تولید کنندگان خُرد سنگ معادن می‌شود بنابراین باید با اخذ تدابیر ویژه آنها را از آسیب‌های احتمالی مصون کرد.

وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن موجب زیان تولیدکنندگان خُرد می‌‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه ممکن است وضع عوارض برای صادرات سنگ آهن موجب زیان تولیدکنندگان خُرد ‌شود اما این تصمیم لازمه تکمیل زنجیره تولید است. درواقع سیاست مذکور باید به درستی و به تدریج اجرایی شود تا تولیدکنندگان از آسیب‌های احتمالی آن مصون بمانند.

عناوین برگزیده