تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۸۲۳۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
الماسی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی:

ایران خودرو روزانه ۳۰۰ خودروی گازسوز تولید می‌کند

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرکت ایران خودرو به ظرفیت تولید روزانه ۳۰۰خودروی گازسوز رسیده و قرار است در آینده نزدیک به تولید روزانه ۷۰۰ خودروی گازسوز برسد.
ایران خودرو روزانه ۳۰۰ خودروی گازسوز تولید می‌کند

به گزارش می متالز، سکینه الماسی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 7 بهمن ماه) کمیسیون انرژی از ارائه گزارشی درخصوص  آخرین وضعیت گازسوز کردن خودروها و مصرف بنزین توسط مسوولان و کارشناسان وزارت نفت خبر داد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده؛ مصرف بنزین از آغاز طرح سهمیه‌بندی حدود 8/21 کاهش داشته است و درواقع صرفه جویی شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای گازسوز کردن تمامی ناوگان حمل ونقل کشوری در بخش خودرویی همچون تاکسی‌ها (اعم از اینترنتی و شخصی)، اتوبوس، وانت و کامیون نسخه پیچیده است، توضیح داد: در بخش اول اجرای این طرح برای دوگانه سوز کردن تمامی تاکسی‌ها و جایگزین کردن تعدادی از آن‌ها قدم‌هایی برداشته است. این طرح تا یک سال و چهار ماه دیگر به سرانجام خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین طبق گزارش ارائه شده شرکت ایران خودرو به ظرفیت تولید روزانه 300 خودروی گازسوز رسیده که قرار است در آینده نزدیک به تولید روزانه 700 خودروی گازسوز برسد.

عناوین برگزیده